شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۷۱۴
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بانک‌ها مکلفند بخشنامه بانک مرکزی در مورد بلوکه نکردن بخشی از تسهیلات بانکی را رعایت کنند و در صورت اجرای نکردن این قانون با بانک‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، احمد محمدی‌زاده صبح شنبه در نشست جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر با با تاکید به بخشنامه بانک مرکزی در مورد بلوکه نکردن بخشی از تسهیلات بانکی اظهار کرد: درحال حاضر یکی از مشکلات اصلی مشتریان شبکه بانکی استان که مورد اعتراض مردم نیز واقع شده بلوکه کردن بخشی از تسهیلات و یا دریافت سپرده و وثیقه نقدی جهت پرداخت تسهیلات تحت عناوین مختلف درشبکه بانکی استان است.

وی تصریح کرد: براساس بخشنامه مکرر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتهی به شماره ۰۰/۳۷۵۵۱۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ موراد ذیل ابلاغ شده است؛

۱) بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان در قالب انواع سپرده‌ها از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ممنوع است.
۲) اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هرعنوان قبل و یا بعدازاعطای تسهیلات از سوی بانک/موسسه اعتباری غیربانکی ممنوع است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در همین راستا و در صورت رعایت نکردن موارد فوق از سوی شبکه بانکی استان، مشتریان می‌توانند نسبت به پیگیری موضوع از طریق استانداری، سازمان بازرسی استان و دیوان محاسبات و مراجع قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر