پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۴۴
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

فکرشهر محمد محمدزاده فرد: رئیس دانشگاه آزاد واحد دشتستان می گوید «ما هیچ مشکلی با استادی نداریم و گفتیم هر کسی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و تخصص داشته باشد بر روی چشم ما جا دارد و ما باید ازش استفاده کنیم و اگر استفاده نکنیم مشکل از خودمان است».

«اشکان معصومی» امروز، در پاسخ به سوال «فکرشهر» مبنی بر به روز نبودن حقوق اساتید و اینکه اساتیدی که حق التدریسی بوده اند تا چندین ماه حتی یک سال حقوقی دریافت نکرده اند گفت: در مورد مطالبات اساتید رسمی هیات علمی و کارمندانمان عقب نیستیم اما در مورد اساتید حق التدریسی ما مجبوریم اولویت را روی اساتید رسمی و کارمندان بگذاریم و متاسفانه این تورم وحشتناک هم مزید بر علت شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این موضوعی که مطرح کردید وجود دارد اما شما حساب کنید برای یک منزل مثلا ۵ میلیون تومان هزینه می کنید، هزینه های دانشگاه دیگر چه می شود؟!

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد استان بوشهر برای رفع این مشکل برنامه ریزی های خوبی دارد و برای رفع مشکلات مالی مان دو تا راه بیشتر نداریم که یکی دریافت شهریه است.

معصومی ادامه داد: الان تورم چقدر است؟ اگر قرار بود ما به همین میزان شهریه دانشگاه را افزایش بدهیم می توانستیم از پس این مسائل بربیاییم اما عملا می‌بینیم که این دانشجو خواهر و برادر من و شماست و نمی تواند از پس تامین شهریه بر بیاید.

وی اضافه کرد: ما شهریه دانشجو را ۲۰ درصد افزایش دادیم اما تورم چقدر است؟!

معصومی درباره درآمدهای غیرشهریه ای و بدهی های دانشگاه نیز گفت: مطالباتی دانشگاه آزاد از دولت دارد و این حدود چندمیلیارد تومان می شود؛ بابت دانشجویان فرزندان شهید، جانبازان، کمیته امداد، بهزیستی و.. یک رقم بالایی از دولت مطالبه داریم. اگر بدهی های ما را دولت بدهد ما مشکلی نداریم می توانیم به راحتی حقوق اساتید و کارکنان را بدهیم این اساتید از خودگذشتگی می کنند و باعث افتخار ماست که با آنها همکاری می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد دشتستان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «فکرشهر» که «تعدادی از اساتید در دوره قبل یا کنار گذاشته شدند یا حاضر به همکاری نشدند و سطح کیفی و علمی دانشگاه پایین آمده است؛ آیا برنامه ای برای برگرداندن این اساتید و یا بالا بردن سطح علمی دانشگاه دارید»، بیان داشت: در بحث اساتید حق التدریسی دو تا چیز را مد نظر گذاشته ایم یکی اینکه استادی که در دشتستان تدریس می کند تا حد ممکن باید بومی باشد و نکته دوم اینکه در واقع تعریفی که سازمان داده است بحث مدیریت تعداد اساتید حق التدریسی است.

معصومی ادامه داد: یکی از تکالیفی که سازمان مرکزی به دانشگاه آزاد داده است بحث کاهش اساتید حق التدریسی بر اساس نیاز است یعنی اگر ما بر فرض مثال از استادی استفاده می کنیم از ظرفیت عملی اش در تعداد بالای بیشتر استفاده کنیم.

وی ضافه کرد: مثلا به جای اینکه ۱۰۰ تا عضو حق التدریسی داشته باشیم باید مدیریت کنیم در حد ۴۰ - ۳۰ یا ۵۰ نفر با واحدهای درسی بیشتر.

دکتر معصومی، تاکید کرد که «به خاطر بحث های سیاسی و غیره اساتید را حذف نمی کنیم و اصلا همچین چیزی نیست» و افزود: ما هیچ مشکلی هم با کسی نداریم و گفتیم هر کسی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را قبول داشته باشد و تخصص داشته باشد بر روی چشم ما جا دارد و ما باید ازش استفاده کنیم و اگر استفاده نکنیم مشکل از خودمان است.

رئیس دانشگاه آزاد دشتستان تصریح کرد: از آن طرف هم یک رسالتی داریم که به خاطر افزایش کیفیت بیایم و هم تخصص را در نظر داشته باشیم و هم کاهش بدهیم لذا اگر استادی حذف می شود نگاهمان یک نگاه جناحی و سیاسی نیست در دانشگاهی که من مدیریت می کنم حداقل وجود نداشته صرفا بخاطر بحث های آموزشی است که خود سازمان مرکزی به ما ابلاغ کرده است و میخواهد از ما که مجموعه ی هیات علمی مان را مدیریت کنیم.  

اشکان معصومی با اشاره به اینکه در نیم سال گذشته بیشترین رشد دانشجو را با ۱۲۵ درصد در استان داشتیم خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷ استاد تمام وقت و بیش از ۵۰ کارمند دارد و ۱۲۵۰ دانشجو در ۵۷ رشته و مقطع تحصیلی در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: یک سری کارها در دانشگاه میخواهیم انجام دهیم و در همین راستا مجوز دانشکده مهارتی را گرفته ایم و بزودی کارهای نهایی و راه اندازی آن انجام خواهد شد.

وی افزود: ۱۳ رشته مهارتی به دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان اضافه شده است و این دانشکده ها در برازجان ان شااله از نیم سال دوم دانشجو پذیرش خواهند داشت. همچنین این رشته‌های مهارتی در دانشگاه آبپخش که زیرمجموعه دانشگاه آزاد دشتستان است نیز فعالیت خواهند کرد و از مهرماه دانشجو خواهد پذیرفت.

رئیس دانشگاه آزاد دشتستان گفت: امیدواریم با انجام مشاوره های لازم دانشجو را به سمتی سوق دهیم که از ابتدا بداند میخواهد وارد چه شغلی شود و پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شود.

معصومی با اشاره به اینکه پویش اشتغال همزمان با تحصیل، دیگر کاری است که در حال انجام آن هستیم تا جوانان بیشتری شاغل شوند بیان کرد: بسترسازی برای اشتغال دانش بنیان، ارایه پایان نامه های ارشد و دکتری در راستا رفع مشکلات دشتستان از دیگر کارهای ما خواهد بود.

وی ادامه داد: درآمد غیر شهریه ای را در دستور کار قرار داده ایم که در شش ماهی که من هستم مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به دست آورده ایم.

وی افزود: المان شهید دانشگاه هم در حال آماده‌سازی است و دوست داریم تا هفته دفاع مقدس آن را کامل کنیم.

معصومی با بیان اینکه ۱۰ رشته مهارتی نیز برای خانم ها در نظر گرفته ایم که بتوانند پس از آن سریعا وارد بازار کار شوند گفت: با علاقه ای که نشان داده شد در آبپخش دانشگاه راه انداختیم و دوست داریم در بخش بوشکان یا شهرهای بزرگ دیگر نیز اگر بخواهند این کار را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان اظهار داشت: در ایام کرونا لطمات زیادی به همه دانشگاه ها وارد شد که ما هم از این موضوع مستثنی نیستیم اما در ایام پس از کرونا دانشگاه آزاد در برگزاری کلاس های حضوری پیشتاز استان بود و همه کلاس ها حضوری شدند.

اشکان معصومی گفت: در رابطه با بازخرید و بازنشستگی کارمندان نیز سیاست کلی دانشگاه در کشور است اما خب ما سعی بر این کار نداریم منتهی ممکن است بر اساس صلاحدید دانشگاه یا درخواست خود شخص این کار انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان برخی زیرساخت ها را دارد که هیچکدام از دانشگاه های آزاد استان ندارند و می‌توان از آنها درآمدهای غیرشهریه ای کسب کرد افزود: امیدواریم همه دست به دست هم دهیم و در یک بازه زمانی یک ساله دانشگاه آزاد اسلامی دشتستان را از یک واحد زیان ده به یک واحد دانشگاهی خوب و برتر در استان تبدیل کنیم.

به گزارش فکرشهر نشست خبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان روز شنبه ۲۹ امردادماه ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه در محل این دانشگاه برگزار شد.

نظرات بینندگان
علی رضا
|
-
|
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۷
سلام چقدر خوبه که مدیران پاسخگو هستند امیدواریم با کمک همه نخبگان شاهد موفقیت دانشگاه باشیم. 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر