جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۷۸۸
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: بانوی آمر به معروف یزدی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور به عنوان «سفیر کشوری جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» معرفی و در مراسمی از وی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش فکرشهر، فارس نوشت: مراسم تقدیر از زینب جعفری آمر به معروف و ناهی از منکر یزدی که چندی قبل هنگام نهی از منکرِ زنی بی حجاب در داخل قطار، مورد ضرب و جرح و توهین این شخص قانون شکن با حمایت رئیس قطار قرار گرفته بود با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار، دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن کشور و تعدادی از مسئولان ستاد، در سالن شهدای امر به معروف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تجلیل شد.

در این مراسم از سوی قرارگاه مرکزی تکریم، همیاری و هم‌افزایی سربازان خدا دو قطعه انگشتر نقره و نماد سربازان خدا منقوش به تمثال شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج حسن تهرانی مقدم به خانم جعفری و خواهر وی که در این مراسم حضور داشتند، اهدا شد.

این خانم محجبه روش صحیح امر به معروف مسئولان را آموزش داد

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معر وف و نهی از منکر کشور در این مراسم به بحث ترک فعل مدیران در زمینه حجاب و عفاف پرداخت و گفت: حرکتی مثل حرکت خانم جعفری در ایران اسلامی باید طبیعی و عادی باشد ولی کم کاری مسئولان باعث شده که این کار، عجیب و غریب به نظر برسد.

این مقام مسئول اقدام این فرزند شهید را الگوی مناسبی برای جامعه آمران به معروف توصیف کرد و گفت: روش ایشان هیچ نقطه ضعفی نداشت؛ بزرگترین مشکل آمران به معروف ما کمبود مهارت است و این خانم محجبه روش صحیح امر به معروف مسئولان را به آمران به معروف و ناهیان از منکر آموزش داد. وقتی آمران آموزش ببینند و به روش مناسب و صحیحی امر به معروف کنند مردم هم جلو می آیند و کمک می‌کنند.

برخورد قاطع با مدیران مروج منکرات

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر برخورد قاطع با مدیران مروج منکرات تأکید کرد و افزود: نمونه بارز این نوع مدیران، رئیس قطار ۶۲۰ تهران- یزد بود که من از وزرات راه و شهرسازی می خواهم با شخصیت حقوقی این مدیر، برخورد جدی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خصومت شخصی با افراد ندارد، گفت: اگر رئیس قطار تعهد بدهد که قطار تحت مدیریتش در حمل و نقل ریلی الگویی خواهد شد برای عفاف و حجاب، ستاد از شکایت خود پس از ارزیابی صرف نظر می کند.

هاشمی گلپایگانی، مدیران را طبق اصل 8 قانون اساسی موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و تصریح کرد: اگر مدیری حمایت نکرد طبق قانون ترک فعل کرده و متخلف است و مشکل اصلی ما عدم تصمیم گیری و بی اهمیتی مدیران و مسئولان کشور است و باید تکلیف را روشن کنند.

سلبریتی واقعی این نخبه فرهنگی است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: سلبریتی واقعی این نخبه فرهنگی است که در مهمترین شغل، یعنی معلمی مشغول به خدمت است.

این استاد دانشگاه، از صدا وسیما به دلیل عدم پوشش اخبار این اقدام فرهنگی و ضد منکر یک زن مسئولیت شناس انتقاد کرد و گفت: متاسفانه صدا و سیما در شکل‌گیری دیکتاتوری خرده سلبریتی‌های دچار فقر فرهنگی که با هنرمندان و ورزشکاران متعهد و متخصص هزاران فرسنگ فاصله دارند نقش داشته و درب‌های این رسانه بر روی افرادی که در جشنواره‌های خارجی هر کار زشت و ناپسندی را علیه فرهنگ غنی ایران و اسلامی به نمایش گذاشتند باز است.

وی تأکید کرد: صدا و سیما باید با معرفی الگوهای واقعی جبران مافات کند ولی مقاومت‌هایی در بدنه دیده می‌شود که نمی‌دانیم از ترس است یا بی توجهی.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین خطاب به سلبریتی ها گفت: مطلع هستید امنیتی که الان دارید از قبال خون شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت است و قدر آنها را بدانید.

زینب جعفری بانوی آمر به معروف یزدی در ابتدای جلسه به شرح ماجرای قطار تهران- یزد پرداخت و از مسئولان پیگیر استان به خصوص ستاد امر به معروف یزد تشکر کرد.

گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی

حجت‌الاسلام نیسی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی در این جلسه به ارائه گزارشی از پیگیری‌های وزارت خانه در ماجرای قطار تهران- یزد پرداخت و گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، پیگیر اجرای مصوبه مربوط هستیم و به محض انتشار خبر توهین و ضرب و جرح بانوی آمر به معروف اقدامات خود را آغاز کردیم و در ابتدا رئیس قطار با همکاری شرکت راه آهن از کار تعلیق شد.

وی افزود: پس از تعلیق، هماهنگی‌های لازم جهت حمایت از خانم جعفری را انجام دادیم و بیانیه‌ای توسط روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی منتشر شد.

تاکید بر برخورد جدی با رئیس قطار و مأمور ایستگاه پلیس کاشان

حجت‌الاسلام شاهانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار کشور ضمن حمایت از بانوی آمر به معروف اظهار داشت: باید از این خانم که شجاعانه اقدام به احیای این فریضه کرد تشکر شود چون دشمن با تمام قوا و استفاده از بازیگرانش حجاب را می‌کوبد و حمایت از آمران به معروف خودش نوعی امر به معروف است.

وی با تأکید بر برخورد جدی با رئیس قطار و مأمور ایستگاه پلیس کاشان گفت: حجاب در کشور قانون است و با کسانی که دارند قانون‌شکنی می‌کنند باید برخورد جدی صورت گیرد و در رأس این قانون شکن‌ها برخی از مدیرانی هستند که امر به منکر می‌کنند.

حجت‌الاسلام شاهانی آمادگی سازمان بسیج اقشار را برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث یاوران معروف و ایجاد هم افزایی اعلام کرد.

روسای قطارها به وظایف قانونی و فرهنگی خودشان توجیه نیستند

سرهنگ خسروی فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر این مجموعه نیز ضمن حمایت از بانوی آمر به معروف یزدی گفت: فردای آن اتفاق، با مسئولان راه آهن استان یزد مکاتبات صورت گرفت و خواستار برخورد جدی با عوامل بی احترامی به خانم جعفری شدیم.

وی گفت: متاسفانه بخشی از روسای قطارها به وظایف قانونی و فرهنگی خودشان توجیه نیستند و گزینش مجدد و آموزش روسای قطارها ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر