چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۷۰۰
چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۳

فکرشهر: نماینده شیراز و زرقان در مجلس دهم با بیان اینکه دولت رابطه‌اش را با نسل جوان و نوجوان قطع کرده است و این مهم باعث می شود تا برای جذب این نسل هر چه تلاش کند راه به جائی نبرد، گفت: در سال های گذشته رابطه دولتمردان با نسل جوان و نوجوان متناقص است و نوجوانان توصیه و مسائل اخلاقی که در ذهن مسئولان و حاکمان است را نمی پذیرند.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، مسعود رضایی با اشاره به اینکه متاسفانه نظام آموزشی ذهن دانش آموزان را در سال‌های گذشته با آموزش‌ها و کتاب‌های غیر مرتبط خسته کرده است، افزود: به رغم اینکه نظام آموزشی در سال‌های گذشته باید فعالیت‌شان را بر پایه رشد و گسترش ذهن دانش آموزان قرار می داد اما آموزش‌های غیر مرتبط باعث شد تا ذهن و فکر دانش آموزان خسته شود.

وی با بیان اینکه بنای حکومت جمهوری اسلامی بر پایه مسائل ایدئولوژی نهاده شد، گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که موضوعات ایدئولوژی چندان تاثیری بر نسل امروز ندارد.

در سال‌های گذشته دانش آموزان معلومات‌شان را از طریق فضای اینترنت کسب کردند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با اشاره به اینکه دانش آموزان در سال‌های گذشته به دلیل ارتباطات جهانی و اینترنت بیشتر معلومات‌شان را از این طریق کسب کردند، تصریح کرد: این مهم باعث شد تا دانش‌آموزان و افراد تناقض‌های میان گفتار و عمل مسئولان و افراد جامعه را به خوبی درک کنند که در نهایت این مهم سبب می‌شود تا ذهنیت نسبت به بسیاری از موضوعات تغییر کند.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه بعضی از نوجوانان ممکن است در برخی موضوعات با اعضای خانوادهشان هم مشکل پیدا کنند، ادامه داد: در این شرایط طبیعی است که این افراد با حکومتی که بعضی از موضوعاتش را با زور و برخلاف نظر نسل جوان تحمیل می کند مشکل پیدا خواهند کرد.

قطع شدن رابطه دولتمردان با نسل جوان و نوجوان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با بیان اینکه متاسفانه میان دولتمردان و نسل جوان و نوجوان گسلی ایجاد شده است که به این راحتی‌ها جمع و جور نخواهد شد، خاطر نشان کرد: انتخاب واژه ارشاد امری صحیح نبود. با توجه به اینکه واژه ارشاد از ریشه رشد برگرفته شده است بنابراین ارشاد یعنی افراد دانا افراد نادان را رشد می‌دهند که ادای این کلمه هم توهین است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه آموزش ما در سال های گذشته هیچ سنخیتی با ذهن دانش آموزان نداشته است، ادامه داد: بارها در کلاس‌هایی که داشتم عنوان کردم که معلمان در بسیاری از موارد از دانش آموزان عقب‌تر هستند.

موضوعات آموزشی پاسخگوی سئوالات دانش آموزان نیست

این فرهنگی بازنشسته با بیان اینکه سرعت ارتباطات جهانی و رشد علمی در دنیا بسیار زیاد است، ادامه داد: ارتباطات جهانی باعث شده تا ذهن دانش آموزان بازتر و سئوال برانگیز تر شود که موضوعات و آموزش های فعلی مدارس به هیچ وجه پاسخگوی سئوالات دانش آموزان نیست که در نهایت باعث فاصله گرفتن دانش آموزان از نسل فعلی می شود.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور از گذشته تا کنون اقداماتش را بر پایه مسائل ایدئولوژی و ... بنا نهاد و دانش آموزان را به مسائلی واداشت که چندان باب میل آن ها نبود، ادامه داد: نسل های بعد از انقلاب از بسیاری از موضوعات فاصله گرفته‌اند، زمانی که آموزش و موضوعات فرهنگی به دست افرادی سپرده شد که تخصص زیادی ندارند باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه بودجه‌های فرهنگی میان سازمان‌هایی مانند شهرداری، صدا و سیما، استانداری، اداره ارشاد تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که تمام این ارگان ها و سازمان ها مدعی آموزش و تربیت هستند و این در حالی است که کم توجهی به متولی اصلی آموزش یعنی آموزش و پرورش باعث بروز این مشکلات شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته افراد زیادی را در قالب معلم از دیگر بخش‌ها وارد آموزش و پرورش کردند که باعث زیر سئوال رفتن شأن آموزگار شد، گفت: بی توجهی به افرادی که واقعیت را بیان و مطرح کردند و معلمانی که مبتکر و صاحب فکر بودند باعث شد تا با مشکلات متعددی مواجه شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر