پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۸۰۶۶
شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: هواشناسی بوشهر از وزش باد‌های شمالی و مواج شدن دریا در روز‌های یک‌شنبه و دوشنبه خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعت‌هایی از وقت امروز و فردا با افزایش پوشش ابر در برخی نقاط استان و همچنین روی دریا (مناطق شمالی و مرکزی)، احتمال وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق بر روی دریا دور از انتظار نیست.
 
زهرا راستگو افزود: همچنین پیش‌بینی می‌شود روز‌های یکشنبه و دوشنبه با وزش باد‌های به‌نسبت شدید شمال غربی سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود بنابراین توصیه می‌شود دریانوردان به‌خصوص صاحبان قایق‌های کوچک و تفریحی در مدت مذکور به دریا نروند.
 
وی آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، بر روی دریا افزایش ابر و احتمال بارش خفیف باران و رعدوبرق و مه صبحگاهی در برخی نقاط پیش‌بینی کرد.
 
معاون هواشناسی بوشهر گفت: جهت وزش باد تا فردا متغیر از شب بیشتر شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در سواحل جنوبی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته راستگو فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۲۲ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۵۸، جزر دوم ساعت ۱۴:۰۹ و مد دوم ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر