پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیر بندر و دریانوردی کنگان:
کد خبر: ۱۳۰۵۱۴
دوشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: مدیر بندر و دریانوردی شهرستان کنگان گفت: پس از گذشت نزدیک به پنج سال صادرات از بندر کنگان به مقصد کشور قطر از سرگرفته شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمحمد نادری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ایجاد ۲ پست اسکله رمپ جهت پهلوگیری شناور فلزی اکنون بندر کنگان در عرصه تجارت خارجی فعال شده است.

مدیر بندر و دریانوردی شهرستان کنگان بیان کرد: در این زمینه هماهنگی لازم بین بندر و گمرک کنگان جهت حضور فعال تجار و بازرگانان فراهم شده است.

نادری یادآور شد: اولین محموله صادراتی از بندر کنگان حاوی ٢٠٠ تن آخال حبوبات به کشور قطر بوده است.

وی با بیان اینکه برای سهولت در روند تخلیه و بارگیری همه تشریفات گمرکی و بندری کالاهای تجاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد، افزود: علاوه بر تمهیدات اندیشیده شده جهت سهولت در روند تشریفات گمرکی، هزینه‌های بارگیری کالاهای صادراتی با قیمت پایین فراهم شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه اسکله بندر کنگان نیز با سرعت قابل قبولی در حال انجام است که با تحقق این مهم ظرفیت صادرات بندر کنگان از شناورهای ۵٠٠ تنی به بیش از ۲.۵ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: این پروژه شامل ساخت موج شکن‌های جدید به طول هزار و ۹۰۰ متر و استحصال ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سفر مقامات عالی دولت مورد مطالبه جدی شهروندان کنگانی بوده است.

نادری ادامه داد: تحقق رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های شغلی از اولویت‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر کنگان است که این مهم با جدیت تمام دنبال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر