شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۷۰۷
چهارشنبه ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: کارگاه آموزشی «بانوی آب» با هدف تبیین راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب در دیلم برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مدیر آب و فاضلاب شهرستان دیلم عصر چهارشنبه در این کارگاه آموزشی اظهار کرد: بانوان به فراخور نقش کلیدی خود در خانواده نقشی انکارناپذیر در مدیریت مصرف آب دارند که باید این نقش بخوبی مورد توجه واقع شود.

مهدی شولی بیان کرد: همچنین بانوان به واسطه انجام بخش قابل توجهی از کارهای خانه و تربیت فرزندان می‌توانند مصرف بهینه آب را برای اعضای خانواده نهادینه کنند.

وی ادامه داد: مصرف بهینه آب به معنی محدودیت در مصرف نبوده بلکه هدف از این مهم تنها مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب است.

وی تصریح کرد: خشکسالی‌های پیاپی منابع آبی کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است که با چنین شرایطی صرفه جویی در مصرف بیش از هر زمان دیگری ضرورت پیدا کرده است.

شولی افزود: در این زمینه بانوان هستند که می‌توانند با بهره گیری از راهکارهای متنوع مصرف آب این مهم را به سایر اعضای خانواده تعمیم دهند.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر نیز تأمین آب با آب شیرین کن‌ها به عنوان موضوعی راهبردی در دستور کار قرار گرفته است که این گامی در جهت خودکفایی بیشتر استان بوشهر در تأمین آب شرب است.

وی عنوان کرد: اجتناب از مصرف آب شرب برای شستن حیاط، خودرو، فضای سبز و همچنین نصب شناور روی مخزن‌های ذخیره آب با هدف جلوگیری از هدر رفت آب هنگام پر شدن مخزن‌ها از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر