سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۳۳
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: مسئولان حضور بیشتری در بین مردم عسلویه داشته باشند و مشکلات آنان را حل کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک سالروز ولادت نورانی و پر خیر و برکت حضرت فاطمه (س) و سالروز میلاد حضرت امام خمینی (ره) بزرگ معمار انقلاب اسلامی اظهار داشت: شناخت ما از حضرت زهرا آن چنان نیست که به شخصیت آن حضرت پی ببریم.

وی با اشاره به اینکه خداوند و پیامبر و ائمه اطهار آن حضرت را خوب می‌شناسند تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) زنی بود که همه مسلمین جهان بدون اختلاف و بلاشک به قدرت و عظمت او یقین دارند.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم اگر می گوئیم زهرا زهرا است، فقط به خاطر این نبود که او دختر پیامبر است یا نه به خاطر این است که همسر حضرت علی هست بلکه دومین شخصیت عالم وجود است.

وی ادامه داد: بزرگی حضرت زهرا نه به خاطر این است که چهار فرزند به دنیا آورد که هریک از آنها در یک یا چند جنبه الهی انسان‌های بزرگی بودند بلکه به خاطر این بود که حضرت زهرا یک شخصیت بسیار بزرگ و ذاتی داشت، عظمت و بزرگی او به خاطر علو مقام ذاتی آن حضرت است.

هاشمی‌نژاد تاکید کرد: حضرت زهرا از اول تا آخر عمر یک گناه از او سر نزد. هم معصومه است و هم عالمه؛ الگو بودن او محدود تنها برای زنان نیست بلکه برای همه الگو است. اوصاف برجسته آن حضرت برای تک تک کسانی که دنبال طی کردن مسیر صحیح هستند الگو است.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و راجع به شعار حقوق زنان آمریکا گفت: آمریکایی‌ها علیرغم مسائلی چون برده داری قانونی، هم‌جنس بازی ادعای پرچم‌داری حقوق زنان می‌کنند.

وی ادامه داد: این کارهای ضد انسانی و ننگین به حیثیت و کرامت زنان لطمه وارد کرده است. با این همه تعرض که به زنان کرده اند خود را طرفدار حقوق زنان می‌دانند. هم جنس بازی، تجارت زنان و آزادی جنسی آزادی نیست بلکه فقط شعار و حرف زدن است. آبرویی برای زن نگذاشته اند و بی حرمتی به زنان موج می‌زند.

هاشمی‌نژاد با توجه به خدمات دولت انقلابی و مردمی بیان کرد: امروز وظیفه همه ما امید بخشی به خصوص به جوانان است؛ دشمن دنبال ناامید کردن مردم است و ما نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم. مشکلات هست و کسی ادعا ندارد که مشکل نیست. مردم مشکل اقتصادی و معیشتی دارند و گرانی وجود دارد اما با همه وجود ما نباید سیاه نمایی کنیم.

موفقیت‌های نظام معرفی شود

وی افزود: هر کاری این دولت می‌کند به چشم عده‌ای نمی‌آید. کسانی که بخواهند دولت موفق نشود با دشمن همراهی می‌کنند یا دعوای سیاسی و جناحی دارند یا دنبال سهم خواهی هستند و دلسوز مردم نیستند، باید عاقلانه، عادلانه و بی طرفانه عملکرد دولت را نقد کنیم.

امام جمعه عسلویه به برخی توفیقات دولت اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل فعال شده و برای ۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است؛ تجارت ایران و عمان ۷۸ درصد رشد داشته است، ۱۶۰ قطعه تحریمی در کشور تولید شده، در کاغذ بسته بندی به خودکفایی رسیده ایم، تولید کارت ملی بومی سازی شده و صدها موفقیت دیگر حاصل عملکرد این دولت است.

وی تصریح کرد: بی انصافی نکنید و نگویید دولت چه کرده است؛ دولت‌های سابق هم کار کرده اند اما این دولت نگاه تازه ای به نظام، قانون و مردم دارد و دولت مردمی و انقلابی فقط انگیزه خدمت به مردم دارد.

هاشمی‌نژاد از حضور پر خیر و برکت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در شهرستان عسلویه قدردانی کرد و افزود: امام جمعه بوشهر در دیدار مردمی در مصلا حضور یافتند که خودشان هم از این دیدار رضایت داشتند.

وی بیان کرد: از همه کسانی که در این دیدار مردمی حضور یافتند تشکر می‌کنم. ایشان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم حضور پیدا کردند و از افکار و ایده‌های ایشان بهره مند شدیم.

امام جمعه عسلویه از برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه تشکر کرد و ادامه داد: قبل از برپایی میز خدمت به مردم اطلاع رسانی شود و دیگر اینکه مدیرانی که میز خدمت دارند فی المجلس و در همین مصلا مشکل مردم را حل کنند و گره از کار آنان باز کنند و کار را به اداره نبرند.

وی اضافه کرد: از مدیران کل ادارات هم می‌خواهم که در بین مردم حاضر شوند و به مشکلات آنان رسیدگی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر