چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۱۷۰
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: دامداران دارای پروانه چرای دام در این شهرستان در مهلت تعیین شده برای تمدید اقدام کنند زیرا پس از اتمام این فرصت تمدید پروانه امکان پذیر نیست.

به گزارش فکرشهر، پرویز غلامی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بخشنامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ تعیین شده و ضروری است دامداران در مهلت مقرر نسبت به تمدید و پرداخت عوارض سالانه اقدام کنند.

وی اظهارداشت: مهلت اعلام شده برای دامداران دارای پروانه چرای دام به هیچ وجه قابل تمدید نیست و در صورت پرداخت نکردن حق علف چری، طبق شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور اقدام و ضمن ابطال پروانه، مرتع بلامعارض اعلام می شود.

غلامی گفت: همسران و فرزندان مرتع داران متوفی در این شهرستان نیز نسبت به معرفی جایگزین دامدار و مرتعدار اقدام کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم افزود: طبق بخشنامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، آخرین مهلت تعیین تکلیف پروانه‌های مرتعداران متوفی که بیش از ۲ سال از تاریخ فوت آنها گذشته باشد، حداکثر تا یازدهم مرداد ۱۴۰۲ تعیین شده است و ضرورت دارد همسر و فرزندان آنها تا تاریخ فوق نسبت به معرفی جایگزین دامدار و مرتعدار اقدام و برای انجام امورات اداری به این اداره مراجعه کنند.

وی بیان کرد: پس از پایان مهلت فوق در صورت مراجعه نکردن همسر و فرزندان، پروانه بهره برداری مرتعدار متوفی بدون هیچ گونه ارفاقی مشمول فصل چهارم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور شده و باطل خواهد شد.

غلامی یادآورشد: در این شهرستان ۲۱۴ دامدار و مرتعدار و ۲۱۸ هزار و ۲۱۶ راس دام مجاز وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر