جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۲۷۰
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: انتظار می‌رود با همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، شهرستان کنگان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی آماده شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد غریبی صبح دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی سفر در کنگان اظهار داشت: با توجه به میزان استقبال چشم گیر آتی، همه کمیته‌ها برابر دستورالعمل اعلامی نسبت به ایفای نقش خود اقدام و رؤسای کمیته‌ها هفتگی نتیجه جلسه کمیته‌های خود را به فرمانداری اعلام کنند.

وی اضافه کرد: نسبت به بررسی نقاط ضعف موجود و رفع به موقع آن اقدام لازم صورت گیرد و همچنین با توجه به توأمان ایام سفر با ماه مبارک رمضان، توجه ویژه‌ای نسبت به نظارت در بخش‌های مختلف انجام شود.

فرماندار کنگان بیان کرد: مدیریت و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کمیته‌های ستاد اجرایی به صورت هفتگی تا پایان ایام سفر تشکیل و یک نسخه از مصوبه آن را به فرمانداری ارسال کنند.

وی افزود: کمیته‌ها تدابیر لازم به جهت توأمان بودن ماه مبارک رمضان و ایام سفر را در بخش‌های مختلف داشته باشند.

مدیریت اسکان مسافرین

غریبی خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیر ستاد، همکاری و پیگیری لازم در راستای رفع چالش‌های کمیته‌ها در ایام سفر داشته و به صورت روزانه از کمیته‌های مختلف بازدید کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان تدابیر لازم به منظور اسکان مسافرین در موقعیت‌های مد نظر در سطح شهر و روستا بیاندیشند. همچنین محل پارکینگ‌های سطح شهر به خصوص در خط سواحل پیش بینی شود.

فرماندار کنگان با بیان اینکه از گردشگران فقط در محل‌های خاص تاریخی و … نسبت به اخذ عوارض اقدام شود ادامه داد: اطلاع رسانی لازم در خصوص مدیریت اسکان مسافرین توسط کمیته‌های ذیربط صورت گیرد.

وی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی، فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه محمد رسول الله (ص) و پلیس راهور همکاری لازم در این خصوص داشته باشند.

شنا در سواحل مدیریت شود

غریبی بیان کرد: اداره بندر و دریانوردی، ورزش و جوانان و هلال احمر شهرستان موضوع شنا در سواحل را مدیریت کند و در این خصوص از ظرفیت‌های مورد نیاز استفاده کنند. از ۲۰ اسفند تا ۱۴ فروردین دستگاه‌های اجرایی از صدور مجوز حفاری و همچنین حفاری در سطوح معابر شهری و روستایی خودداری کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به بازدید از سطوح معابر اقدام و اقدامات لازم به لحاظ لکه گیری صورت دهند. کمیته امور فرهنگی توجه ویژه نسبت به شناساندن شهرستان به مسافرین و گردشگران داشته باشند و به گونه‌ای عمل گردد که باعث جذب گردشگر شود.

فرماندار کنگان گفت: اداره برق شهرستان با سایر دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم به جهت رفع مساله خاموشی پایه‌ها در سطح شهرستان نمایند.

ساماندهی دست فروشان

وی اظهار داشت: کمیته نظارت و تنظیم بازار، نسبت به تهیه میوه شب عید، ساماندهی دست فروشان و برگزاری گشت‌های مشترک اقدام نماید و نسبت به جذب حداکثری اقلام تنظیم بازار اهتمام ورزد.

غریبی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ورودی شهرستان تا انتهای حوزه استحفاظی نسبت به لکه گیری معابر اقدام کنند و نصب بنرهای اطلاع دهنده و راهنما و همچنین بنر تبریک سال توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد.

وی با تاکید بر استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر سیراف در ایام سفر افزود: کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، کنترل داروهای مورد نیاز و همچنین نظارت بیشتر بر عملکرد داروخانه‌های شبانه روزی، مراکز بهداشتی و درمانی داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر