شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۴۲۴
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۶

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: فرماندار دشتستان اظهار داشت: روابط عمومی ها بسیار مهم هستند و سابقه ارتباطات مردمی به قدمت بشر باز می‌گردد و همین ارتباطات رسانه بوده و تنها ظاهر آن تغییر پیداکرده است.

به گزارش فکرشهر، احمد بنافی بیان داشت: جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی راهبردی است و باید کارها را به اشکال مختلف به افکار عمومی منتقل کنند و باید توجه داشت که روابط عمومی برای مدیر نیست و برای مدیریت است و این کار این روزها یک حرفه است و باید آن را مورد بهره برداری درست قرار داد.

وی افزود: ما از دو مسئله رنج میبریم یکی عدم اطلاع مدیران از جایگاه روابط عمومی است که باید نگاه مدیران تغییر کند و دومی قرار دادن افراد متخصص و متعهد در جایگاه روابط عمومی است که باید شاخص های لازم را دارا باشند و اگر نداشته باشند یک نقص است.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه ما اینروزها تحت جنگ رسانه ای هستیم و جنگ نظامی در این دوران به پایان رسیده گفت: دشمن این روزها می خواهد این تصور را القا کند که مدیران کشور ناکارآمد و فاسد هستند که این نگاه فاسد دشمن است که باید با آن مقابله کرد.

بنافی تصریح کرد: در سال جاری در دشتستان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و این وظیفه روابط عمومی ها و رسانه ها است که این موارد را به اطلاع مردم برسانند تا امید در جامعه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: باید روابط عمومی های خود را قوی و تجهیز کنیم و دستگاه های اجرایی و همه ادارات ملزم هستند تمامی وسایل لازم را برای آنها تهیه و روابط عمومی خود را تجهیز کنند.

بنافی با بیان اینکه با آموزش باید کار روابط عمومی را بسیار تخصصی کنیم گفت: همه افراد حاضر در روابط عمومی ها باید خبرنویسی را به صورت نوین و کامل یاد بگیرند و به آنها آموزش داده شود و اطلاع رسانی با توجه به اقلیم شهرستان دشتستان صورت بگیرد.

فرماندار دشتستان ادامه داد: استقلال روابط عمومی ها دیگر کاری است که باید دستگاه های اجرایی آن را اعمال کنند و اگر شخصی در اداره ای است که در کنار روابط عمومی کار دیگری نیز انجام می‌دهد کار روابط عمومی باید در اولویت باشد.

احمد بنافی بیان کرد: از سال آینده عملکرد ادارات در هر قالبی باید توسط روابط عمومی ها به مردم اطلاع رسانی شود و همه دستگاه ها باید هر سه ماه یکبار طی نشست خبری فعالیت های خود را به اطلاع مردم برسانند.

وی افززود: ارزیابی روابط عمومی ها و ادارات کاری است که شروع شده و از سال آینده به طور ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیر حوزه استاندار بوشهر بیان کرد: ماه شعبان همیشه پرخیر و برکت بوده و امسال همزمان شد با سفر هیات دولت به استان و حضور وزرا در شهرستان های استان و سفردوم ریاست جمهوری بسیار پربارتر و خواسته ها مشخص تر بود.

سیدحسن موسوی افزود: با رایزنی مدیر ارشد استان و سایر مسوولین و روحانیون استان دولت موظف شد در سال جاری بودجه مسوولیت های اجتماعی نفت را به حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد و این مبلغ در سال آینده بیشتر نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: باید فردی در ادارات مسوول روابط عمومی شود که مختص همین کار بوده و امکانات لازم را در اختیار داشته باشد تا بتواند بهترین ارتباط را با مردم برقرار کند.

مدیر حوزه استاندار تصریح کرد: مسوولین استان طی سال به تمام شهرستان های استان سر میزنند و با کمک روابط عمومی ها، کارهای انجام شده را به گوش مردم رسانده و کارهای انجام شده دولت باید به سمع و نظر مردم رسانده شود چون هدف ما ایجاد امید در دل مردم است.

مدیر روابط عمومی استانداری بیان داشت: استاندار از ابتدای ورود اعلام کرد که رسانه ها معاون پنجم من هستند و در همین راستا معاون سیاسی استاندار نامه ای زده اند مبنی بر این که روابط عمومی ها حکم مشاور رییس دستگاه را دریافت کنند.

عباس مطاف با بیان اینکه در گزینش روابط عمومی ادارات دقت لازم انجام شود که علاقه و انگیزه داشته باشند و بخواهند کار کنند افزود: بسیاری از افرادی که میگویند دولت کاری انجام نداده، از خدمات اطلاعی ندارند در حالی که به طور مثال بودجه شهرداری ها در همین دولت ۳ برابر شده و خدمات نیز سه برابرخواهد شد و بودجه مسوولیت های اجتماعی نفت نیز افزایش چندین برابری داشته است.

مسوول روابط عمومی فرمانداری دشتستان اظهار داشت: نزدیک به ۶ ماه از حضور من در سمت روابط عمومی می گذرد و از بدو ورود شورای روابط عمومی ادارات را راه انداخته و مشکلات را اززبان آنها شنیدیم.

سجاد ستوده نیا ادامه داد: در این مدت ۳ کارگاه آموزشی برای روابط عمومی ها برگزار کردیم و توانستیم در این مدت کوتاه رتبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان دشتستان را از رده هفتم به رتبه دوم ارتقا دهیم.

وی افزود: در برنامه ها، اهالی رسانه را در کنار روابط عمومی دیدیم و هم اکنون جو بسیار خوبی در شهرستان حاکم است؛ خبرهای ادارات را بروز کرده ایم و اخبار را در قالب های مختلف خبری اعم از عکس، فیلم، خبر، پادکست و… در اختیار مردم قرار می دهیم.

مسوول روابط عمومی فرمانداری دشتستان تصریح کرد: جدای از اینها خبرهای ادارات را هفتگی به صورت اینفوگرافی به مردم اطلاع رسانی می‌کنیم تا اهالی شهرستان به صورت خلاصه و مفید از خبرها و عملکرد ادارات مطلع شوند.

ستوده نیا گفت: در پایان باید این نکته را عنوان کنم که هیچکدام از این کارها میسر نمیشد مگر با حمایت های فرماندار که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

به گزارش فکرشهر، جلسه شورای روابط عمومی استان بوشهر چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، با حضور مسوولین روابط عمومی های ادارات شهرستان دشتستان در برازجان برگزار شد.

در پایان جلسه مسوولین روابط عمومی ها نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و از تعدادی ازروابط عمومی های برتر ادارات تقدیر شد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر