جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۴۵۹۱
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: در ورزشگاه سیرجان می‌توان فوتبال زیبایی بازی کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، علیرضا منصوریان پس از شکست یک بر صفر فولاد مقابل گل‌گهر در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، اظهار داشت: پیشاپیش عید را تبریک می‌گویم‌. پیش از شروع نشست خبری باید بگویم پس از ورزشگاه آزادی، فولاد آره‌نا و ورزشگاه نقش جهان اصفهان، استادیوم گل‌گهر سیرجان را ورزشگاهی می‌بینم که می‌توان در آن فوتبال زیبایی بازی کرد. به مسئولان استادیوم و هیات فوتبال خسته نباشید می‌گویم.

وی اضافه کرد: صحبت هایم را به ۲ بخش تبدیل می‌کنم‌‌. روی صحبت من به هیچ عنوان گل‌گهر نیست زیرا رقیب ما بود و ۲ تیم فوتبال پایاپای بازی می‌کردند. به حریف جز ضربه‌ای که کاشته زدند و پشت تیر خوابید، موقعیت ندادیم. در آن لحظات بازی پایاپای بود و سخت می‌شد گفت کدام تیم برنده می‌شود. بخش اول صحبت من این است که یا مافیای فوتبال به این حد قوی است که نمی‌گذارند VAR به ایران بیاید. شاید چیزی زیر میز به حدی خوب می‌ماسد که مدام VAR را به تعویق می‌اندازند. زمانی که می‌خواهید فساد را پیدا کنید، باید آب را گل آلود کنید. برای پیدا کردن منبع فساد، باید آب گل‌آلود شود‌.

سرمربی فولاد عنوان کرد: وقتی آب گل آلود و کدر شد، هر کاری می توانید بکنید. در آب زلال همه چیز معلوم است. آب زلال ما در فوتبال که از نان شب واجب‌تر است، ورود ویدئو چک است. هفته قبل بازی کردیم اما زاهدی‌فر ۱۳ دقیقه وقت اضافی را نگرفت‌.

منصوریان ادامه داد: به این هفته آمدیم و به همه فوتبال ایران گفتم بازی سنگین است و به هرکس رسیدم، زنگ زدم. از رئیس کمیته داوران و مسئولان فدراسیون فوتبال زنگ زدم و گفتم برای این بازی سنگین داوری را بگذارید که ما بگوییم هر اشتباهی می‌کند، سهوی است و عمدی نیست. الان فوتبال برتر و شب‌های فوتبالی می‌خواهند کارشناس بگذارند. اصلا برای من مهم نیست‌ زیرا در تمام این‌ سال‌ها که کارشناس گذاشتند چه چیزی برگشت و چه درست شد.

سرمربی فولاد عنوان کرد: بین خود کارشناسان اختلاف است. می‌خواهند در طول هفته بگویند فلان شخص گفت آری ‌. چه چیزی به حال من و مردم خوزستان است. چه کاری با فوتبال ایران می‌کنید؟ مگر می شود هر هفته صدای سرمربیان دربیاید‌‌؟ برای ۵_۴ دقیقه تابلو را بلند کردند در شرایطی که فقط ۸_۷ دقیقه به این دلیل که هواداران ۲ تیم همدیگر را می‌زدند، وقت‌کشی شد. من و ساپینتو هم ۵ تعویض کردیم. به زاهدی‌فر گفتم چطور می‌شود هر وقت اسمت را در فولاد می‌آورند بدنه کارکنان استادیوم و بدنه فوتبال همه کهیر و جوش می‌زند؟

وی در میان نشست خبری در واکنش به در زدن یک نفر، گفت: آقا یاد بدهید. مگر می‌شود که در نشست خبری یک نفر پشت در بماند یا در بزند. این ایراد هم به هیات فوتبال سیرجان است که وقتی سرمربی به نشست خبری می‌آید پشت در بایستد و بگوید کنفرانس شروع شده است.

منصوریان عنوان کرد: به امیر قلعه‌نویی بابت برد امروز و سرمربیگری تیم ملی تبریک می گویم. چه قدر تلاش کردند تا این مرد بزرگ نتواند سرمربی تیم ملی شود‌. به عناوین مختلف به حدی صبر کردند تا ببینند می‌توانند Xو Y را برای به ایران آوردن راضی کنند؟ یادمان رفته این آدم سال ۲۰۰۷ با یک پنالتی اوت شد. از این زشت‌تر(منصوریان ۳ بار این کلمه را به کار برد) نمی‌شد‌. در تاریخ ۸۰ ساله فوتبال ما برای اولین بار بود که به همه گفتند برنامه بدهید.

وی تصریح کرد: مسخره بازی در اوج خودش بود. الهی صد هزار مرتبه شکر که به من نگفتند برنامه بده زیرا اگر می‌گفتند فحش می‌دادم. وضعیت به جایی رسید که برخی دوستان صندلی داغ تیم ملی را به تمسخر گرفتند. خدا را شکر که انتخاب عقلانی داشتند اما این انتخاب می‌توانست پیش از جام جهانی اتفاق بیفتد. آن جا یک عده دوستان مبارزه کردند که چنین اتفاقی نیفتد. به مربی عزیزم تبریک می‌گویم. بسیار کار سختی دارد زیرا روسیه هم به آسیا اضافه شد.

بازیکن اسبق تیم ملی افزود: روسیه هم به جام ملت‌ها اضافه شد. مانند آن سال که ازبکستان اضافه شد. از صمیم قلب برای قلعه‌نویی آرزوی موفقیت و با تمام وجود از او حمایت می‌کنم زیرا هم رنکینگ بهترین مربیان ایران را در لیگ دارد و هم حقش بود در تیم ملی باشد.

منصوریان خاطرنشان کرد: سر بحث داوری خودمان برویم. اگر امروز VAR بود، مشخص می‌شد توپ ابتدا به اریک باگناما خورد و سپس به بازیکن حریف برخورد کرد. اگر این اتفاق افتاده باشد اصلا از ابتدا خطا بود. اگر می‌فهمید نباید به بازیکن ما کارت می‌داد. به قسمت بعدی می‌رویم. خودتان قضاوت کنید. اصلا وحید حیدریه به اریک نخورد. بازیکن گل گهر سایه توپ را زد و اصلا هیچکس نزدیکش نبود. کسی به این بنده خدا برخورد نکرد اما به بازیکن ما کارت زرد دوم را می‌دهد.

وی افزود: نتیجه بازی را یا ما می‌بردیم یا امیرخان. آقای سیدعلی آنجا ما را ۱۰ یاره کردی. نقطه عطف بازی ۲ مورد است. بازیکن گل گهر با کف پا ستون کرده به دروازه‌بان ما زد. آقای سیدعلی دست کم بیکار می‌شوید، شب‌ها فوتبال خارجی را ببینید. داوران خارجی را هم ببینید. باکس منطقه امن دروازه‌بان است. با کف پا کنت را زد که مستقیم کارت قرمز دارد. اگر آن کار عارف آقاسی کارت قرمز دارد، حرکت باگناما ۲ کارت قرمز دارد.

سرمربی فولاد افزود: اگر دروازه‌بان ما پای خود را ستون نمی‌کرد، رباط صلیبی‌اش از وسط پاره می‌شد. اگر هم ببینید خنده تان می‌گیرد که سیدعلی اصلا در صحنه نبود. از بیرون به او گفتند آقا کارت بده. یعنی باید بالای سر بازیکن باشد. آنجا فولاد باید ۱۱ یاره و تیم امیرخان ۱۰ یاره می‌شد. یک کارت بی‌خود به آقاسی داد. به حیدریه هم کارت داده که چرخیده است. نیمه دوم نباید به وحید کارت می‌داد. صحنه را ببینید. پای بازیکن سیاه‌پوست گل‌گهر به زیر پای خودش خورد اما آنجا بازیکن ما را اخراج کرد.

منصوریان ادامه داد: بازی ۲ نقطه عطف دارد. تیم گل گهر نیمه اول و دقیقه ۱۵ باید ۱۰ نفره می‌شد. دومین نکته هم این بود که ما سر صحنه حیدریه نباید ۱۰ نفره می‌شدیم اما روی حرکت آقاسی به بازیکن خودم گفتم آن کار خطرناک بود. هم می‌تواند مستقیم کارت قرمز داشته باشد و هم اگر خیلی داور دل‌رحم باشد، کارت زرد بدهد. روی این صحنه چیزی برای گفتن ندارم. ما باید ۱۱ یاره می‌ماندیم و گل‌گهر ۱۰ نفره می‌شد اما برعکس شد. چندین خطا روی بازیکن‌های ما کردند که فکر می‌کنم سیدعلی دچار نوسان روحی شد.

وی تصریح کرد: سیدعلی ناگهان به یک گپ روحی خورد. همین است دیگر. الان می‌بینید دوستان در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون، ارباب جراید، رسانه، شب‌های فوتبالی، فوتبال برتر می‌آیند و می‌گویند ۲ کارشناس ما گفتند زرد داشت یا قرمز بود‌. این بساط را جمع کنید. برای آمدن VAR باید بالاتر از فدراسیون دستور بگیرند. پشت قضیه ویدئو چک باند مافیایی خوابیده که دوست ندارد این سیستم بیاید. در شش ماه و یک سال هم نمی‌آید. ساختار استادیوم‌ها ایراد دارد و فقط در ۵_۴ استادیوم می‌توانند بیاورند.

سرمربی فولاد گفت: سال‌های پیش گفتم برای من شبهه است. داور باید پول خوب بگیرد. اصلا گوش شنوا نداریم و فقط در فدراسیون دنبال حواشی هستیم. وقتی بودجه لعنتی را برای شما می‌گذارند، ۲۰ میلیاردش را برای داوری بگذارید. کیفیت پول داوری را هر بازی ۵ میلیون تومان بگذارید تا داور آخر فصل سالی ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد. نمی‌شود فوتبالیست ۱۷ میلیارد سالانه بگیرد اما داور ۲۰ میلیون تومان. برای من این شبهه به وجود می‌آید و دچار دوگانگی شدم. نمی دانم قسم حضرت عباس را باور کنم یا آن یکی را.

منصوریان افزود: داور وقتی می‌آید بلیت نداریم و پول بلیت را خودمان می‌دهیم، بین خودشان هندزفری جا به جا می‌کنند نمی‌دانم تاج و نبی در فدراسیون فوتبال چه کار می‌کنند. سایر عزیزان چه می‌کنند؟ شش ماه است درگیر انتخاب سرمربی هستیم. رکورد زده‌ایم و در یک سال، ۳ رئیس فدراسیون عوض شده است. چه کسی وقت دارد به VAR برسد؟ تا وقتی این سیستم نیاید، امکان ندارد این فوتبال برای من و امثال من دچار شبهه نشود. هر هفته یک مربی باید اعصاب، روح و روانش به هم بریزد.

وی عنوان کرد: گل‌گهر تیم یک شهر و برای سیرجان است اما تیم ما برای یک شهر نیست. فولاد خوزستان هستیم که یک استان پشت تیم هستند اما کار را جمع کردند و تمام. به سیدعلی گفتم داوری باشرف این بود؟ گفت من قانون را گرفتم. اگر اشتباه در انتخابات کردی به امام حسین قسمت می‌دهم تو که می‌خواهی آخر سال داوری را کنار بگذاری. همین امشب داوری را کنار بگذار. سال آخرت است دیگر. قبول کن و داوری را کنار بگذار. من جرات دارم و اگر اشتباه کنم، از پسر ۶ ساله هم معذرت می‌خواهم. امروز اشتباه کردی و بازیکن گل‌گهر را اخراج نکردی‌. بازیکن ما را اخراج کردی. در صحنه آقاسی کار دفاع ما اشتباه بود و باید اخراج می‌شد‌. تیم ما را ۹ نفره کردی و به هرکس رسیدی، ظاهرا کارت بازی می‌کردی و تند تند کارت نشان دادی.

سرمربی فولاد گفت: من برای آرام کردن بچه ها به زمین رفتم اما یک کارت هم به من نداد. خودم نفهمیدم دلیل آن کارت چه بود‌. در کل اگر بخواهم صحبت کنم باید ۲ ساعت حرف بزنم. من آدمی هستم که نه روی میز دارم و نه زیرمیز. کار معلمی می‌کنم. آنچه حق باشگاه باشد، می‌گیرم. هیچ خورده و پرده‌ای ندارم. سرمربی گل گهر مرا خوب می‌شناسد. از هیچ چیز جز خدا هم نمی‌ترسم اما آقایان بروید و خودتان را درست کنید. برخی مواقع فکر می‌کنم ای کاش این ۶_۵ سال اخیر وقت می‌گذاشتم و رئیس فدراسیون می‌شدم. به هر راحتی هم می شدم. دست کم مقداری صلابت می‌آوردم. شما بدانید یک سال محروم می‌کردم. ورود یک عده را هم به فدراسیون فوتبال ممنوع می‌کردم. بروید ببینید در طبقات فدراسیون و سازمان لیگ چه خبر است. در کل به گل‌گهر تبریک می‌گویم.

منصوریان در پایان نشست خطاب به خبرنگاری که در میانه این کنفرانس در زد، گفت: شما هم ۲ خطای پشت ۱۸ داشتی‌. هم موبایلت زنگ خورد و هم وسط نشست در زدی.

وی افزود: عید را تبریک می‌گویم و از خداوند متعال برای همه ایرانی‌ها در کل جهان آرزوی سلامتی. آرامش، آسایش و از همه مهم تر آبروی تک تک افراد نزد خداوند متعال را دارم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر