جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۶۰۹
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال ۲۰ وقف جدید در استان بوشهر به ثبت رسید که نیمی از آن منقعتی است.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: استان بوشهر نزدیک به ۵۰۰ موقوفه منفعتی دارای درآمد دارد که درآمدهای حاصل از آن در راستای اجرای نیات واقف هزینه می‌شود.

وی افزود: از موقوفه‌های منفعتی جدید در این استان بوشهر می‌توان به وقف برای برپایی مراسم مرتبط با حضرت خدیجه (س) و بصیرت افزایی درباره امام زمان(ع) اشاره کرد که پیش از این وقفی با این موضوع وجود نداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: یکی از نیازهای استان بوشهر وقف در موضوعات سلامت، بهداشت و درمان و علم و فناوری و توسعه پارک‌های علم و فناوری، علم آموزی و کارآفرینی است تا جامعه از منافع آن بهره‌مند شود.

اسماعیل‌پور اضافه کرد: ازدواج آسان جوانان و تهیه جهیزیه و برپایی جشن ازدواج نیز یکی دیگر از نیازهای استان بوشهر است که تنها یک مورد وقف منفعتی با این نیت ثبت شده و خیران می‌توانند در این زمینه واقف باشند.

وی یادآور شد: امسال از محل نیات واقفانه استان بوشهر ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و ۵۰۰ بسته نوشت افزار میان نیازمندان استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: این استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی دارد که در قالب مسجد، حسینیه، زینبیه، فاطمیه، مهدیه، دارالقرآن و آرامستان به ثبت رسیده است.

اسماعیل‌پور عنوان کرد: ۲۰ موقوفه جدید استان بوشهر در شهرستان‌های دیر، دشتستان، دشتی و جم وقف شده‌ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر