سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۱۵۴
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: کره شمالی پس از آنکه بار دیگر یک فروند زیردریایی بدون سرنشین دارای قابلیت هسته ای را آزمایش کرد، از کلاهک های جدید هسته ای کوچک خود نیز رونمایی کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از تسنیم، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد ارتش کره شمالی بار دیگر یک فروند زیردریایی بدون سرنشین دارای قابلیت هسته ای را آزمایش کرد.

براساس این گزارش، این زیردریایی بدون سرنشین توانایی ایجاد یک سونامی رادیواکتیوی در دریا برای از بین بردن دشمنان را دارد.

یونهاپ تایید کرد که آزمایش این پهپاد زیرآبی از 25 تا 27 مارس (5 تا 7 فروردین) انجام شده است.

چند روز پیش نیز خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد که پیونگ یانگ در پاسخ به مانورهای آمریکا و کره جنوبی در منطقه، یک زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمله هسته‌ای را آزمایش کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی «KCNA» افزود: ارتش کره شمالی طی تمریناتی که از سه شنبه تا پنجشنبه به طول انجامید، یک سامانه تسلیحاتی جدید را مستقر و آزمایش کرد که مأموریت آن «ایجاد سونامی رادیواکتیو در مقیاس بسیار بزرگ» از طریق یک انفجار در زیر آب برای از بین بردن کشتی‌ها و بنادر دشمن است.

کره شمالی از کلاهک های جدید هسته ای خود رونمایی کرد

همزمان خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز اعلام کرد این کشور کلاهک‌های هسته ای جدید کوچکتر خود را رونمایی کرد.

این خبرگزاری تصاویری از بازدید کیم جونگ اون از موسسه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ را منتشر کرد که در جریان این بازدید از کلاهک‌های جدیدی به نام هواسان 31 رونمایی شد.

براساس این گزارش، در این موسسه تسلیحات هسته ای تاکتیکی و تکنولوژی‌های مورد نیاز برای ارتقای کلاهک‌های هسته ای در موشک های بالستیک و نیز طرح های عملیاتی مقابله به مثل هسته ای بررسی و آزمایش می شوند.

کارشناسان و متخصصان بر این باورند که این تصاویر نشان دهنده پیشرفت در فرآیند کوچک سازی کلاهک های هسته‌ای است و اینکه همچنان به اندازه کافی برای افزایش قابلیت‌های موشک های بالستیک قاره پیما به منظور حمله به آمریکا، قوی هستند.

رئیس کره شمالی دستور افزایش تولید مواد سلاح های هسته ای را صادر کرد

در همین حال کیم جونگ اون رئیس کره شمالی، دستور داد تا تولید مواد مربوط به سلاح های هسته ای افزایش یابد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد وی دستور داده تا تولید این مواد افزایش یابد تا در نهایت قابلیت‌های هسته ای کشور ارتقا یابد.

وی اظهار کرد کشورش باید تولید مواد هسته ای مورد نیاز برای ساخت سلاح را افزایش دهد تا طرح کمیته مرکزی حزب حاکم برای افزایش فزاینده تسلیحات هسته ای به طور کامل اجرا شده و به ادامه تولید سلاح های هسته ای قدرتمند شتاب ببخشد.

رئیس کره شمالی تاکید کرد دشمن سلاح های هسته ای کشور، دولت یا گروه خاصی نیست بلکه جنگ و فجایع هسته‌ای است و هدف از سیاست افزایش تسلیحات و مهمات هسته ای دفاع از کشور و صلح و ثبات منطقه ای است.

شبیه سازی انفجار هسته ای هوایی با استفاده از موشک های بالستیک

در رویداد دیگری ارتش کره شمالی روز گذشته نوعی انفجار هسته ای هوایی را با استفاده از موشک های بالستیک زمین به زمین شبیه سازی کرد.

خبرگزاری این کشور گزارش داد این شبیه سازی در ارتفاع 500 متری از سطح زمین انجام شد.

تمام این اقدامات و فعالیت‌ها در حالی صوت گرفت که قرار است طبق برنامه ریزی‌های انجام شده یک فروند ناو هواپیمابر ارتش آمریکا به نام یو اس اس نیمیتز و چند فروند کشتی که این ناو را مشایعت خواهند کرد، امروز در پایگاه دریایی کره جنوبی در جنوب شرقی بندر بوسان پهلو بگیرد.

وزیر دفاع کره جنوبی در این باره گفت: این ناو هواپیما بر پیش از رسیدن به بندر بوسان، روز دوشنبه در یک مانور دریایی مشترک با ارتش کره جنوبی در ساحل جنوبی شبه جزیره کره، شرکت کرد.

وی افزود: این اولین ناو ورودی به بندر بوسان پس از ناو یو اس اس رونالد ریگان است که در ماه سپتامبر وارد این بندر شد، و بخشی از تلاش‌های دو طرف برای استقرار تجهیزات استراتژیک آمریکا در منطقه با هدف مقابله با کره شمالی است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی روز گذشته دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد را از سواحل شرقی خود پرتاب کرد.

بر این اساس، این دو موشک از استان هوانگای شمالی پرتاب و حدود 370 کیلومتر را طی کرده است.

خبرگزاری کره شمالی همچنین هفته گذشته اعلام کرد که «پیونگ یانگ مانور دو روزه‌ای را برای شبیه سازی یک ضد حمله هسته‌ای تاکتیکی انجام داد».

این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی از 13 مارس رزمایش مشترک 11 روزه ای را با نام سپر آزادی 23 برای مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی برگزار کردند.

پیونگ یانگ نیز در پاسخ در تاریخ 16 مارس یک فروند موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد.

طبق قوانین شواری امنیت سازمان ملل، پرتاب موشک‌های بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی ممنوع است و سئول، واشنگتن و توکیو همواره این اقدام را محکوم کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر