پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۷۱۵
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۰

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: این شهرستان با وجود ۱۰۰ کیلومتر مرز دریایی‌ آبشیرین‌کن ندارد و این موضوع جای سوال دارد!

 به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، احمد لطفی چهارشنبه ۱۶ فروردین در نشست تکریم و معارفه روسای آبفا ضمن اشاره به اینکه جغرافیا و اقلیم روستایی شهرستان تنگستان، همواره یک سری مشکلات در حوزه آب را بوجود آورده، اظهار کرد: تنگستان در میانه استان قرار گرفته اما در تمامی ادوار گذشته، پشتیبانی خوبی از آن نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال گذشته، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بهره‌برداری در حوزه آب، داشتیم که بیشتر این اعتبارات برای نوسازی خطوط انتقال آب بود؛ خط انتقال بندر رستمی در بخش دلوار و خط انتقال سمل گلنگون در بخش مرکزی از مهم‌ترین پروژه‌ها در بخش روستایی بود.

فرماندار شهرستان تنگستان با یادآوری اینکه در تابستان گذشته نسبت به سنوات قبل‌تر، یک تابستان کم‌تنش پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: بخشی از زیرساخت‌هایی که باید در سال‌های گذشته تامین می‌شد، در یک سال گذشته انجام شد که از آقای پوررضا بابت پیگیری‌ها و تلاش‌های‌شان و پشتیبانی خوب شرکت آبفا استان از حوزه اب تنگستان تقدیر و تشکر می‌کنم.

لطفی ابراز امیدواری کرد که مخزن بنه‌گز که پروژه‌ی چند ساله بوده و در حوزه آب این شهرستان حائز اهمیت است، با همکاری شرکت آبفای استان تا هفته دولت امسال به پایان برسد.

مقام عالی دولت در تنگستان تاکید کرد: برای اجرای مواردی مثل نوبت‌بندی توزیع آب، پیش از شروع باید مردم را در سطح روستاها از سوی شوراها و در سطح شهر مطلع کرد تا مردم در جریان قرار گرفته و آمادگی لازم را داشته باشند.

وی در پایان خواستار افزایش میزان آب ورودی شهرستان شد.

در پایان این نشست از زحمات مهدی پوررضا رئیس پیشین آبفای تنگستان تقدیر و سیدرضا علوی‌زاده به عنوان رئیس جدید این دستگاه اجرایی معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر