جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۸۹۱
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: امام جمعه وحدتیه با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق شعار سال گفت:‌رفع تورم نیازمند تلاش جهادی همه مسئولان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام ولی صمصامی در خطبه‌های نماز جمعه وحدتیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد حجاب اظهار داشت: مسئله حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. محدودیت دولتی نیست. قانونی است و شرعی است.

وی با بیان اینکه کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است اضافه کرد: خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند نمی‌دانند این را؛ اگر بدانند، بدانند که پشت این کاری که اینها دارند می‌کنند چه کسانی هستند، قطعاً نمی‌کنند.

امام جمعه وحدتیه بیان کرد: در پروتکل دهم صهیون به سردمداران صهیونیسم بین الملل تاکید شده باید زن غیر یهودی را از مسیر عفت و حیا خارج کنید که اگر زن فاسد شود، مرد را نیز فاسد می‌کند و اگر چنین شد خانواده و جامعه دچار فروپاشی می‌شود.

وی افزود: اینکه در جامعه ما اینقدر نسبت به زن در خصوص عفاف و حجاب هجوم آورده اند صد البته عادی نیست. خودشان بارها اعتراف کرده اند از جمله آنها، رابرت مرداک یهودی، امپراطور رسانه‌ای غرب است که ۲۰ سال پیش در مصاحبه‌ای اظهار داشت که ما می‌خواهیم تا سال ۲۰۲۰ زنان ایران خود را به نمایش بگذارند.

صمصامی ادامه داد: در غرب نه تنها خدا و دین را کنار گذاشته اند و بر علیه خدا عصیان کرده اند بلکه علیه انسان نیز دست به عصیان زده اند، امروزه مهمترین نماد و فرهنگ غربی برهنگی است. اینها تلاش دارند انسان را در تمام عالم به بردگی بکشند، همانطور که امروزه در دنیای غرب، انسانیت به بردگی صهیونیسم بین الملل در آمده است.

وی اضافه کرد: در کشورهای مسلمان خصوصاً ایران عزیز هم تلاش می‌کنند از طریق برداشتن حجاب از سر زنان ما به روش‌های مختلف ایران و ایرانی را به بردگی بکشند. اما صهیونیسم بین الملل و عمال داخی آن بدانند که با توجه به غیرت مردان مسلمان ایرانی این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه وحدتیه ادامه داد: بانک‌های خصوصی مهمترین عامل رشد نقدینگی و از ریشه‌های اصلی وقوع تورم در کشور هستند. ریشه‌های وقوع تورم کشور را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ تورم‌های مستمر و مزمن کشور در چهار دهه گذشته است که منشأ آن خلق نقدینگی بوده است و رشد بی ضابطه بانک‌های خصوصی طی دو دهه اخیر.

وی افزود: اولین سوال اساسی این است که سرمایه گذاران این بانک‌های خصوصی، سرمایه خود را از کجا آورده اند؟ نهادهای نظارتی جواب دهند که چگونه کسانی که تا قبل از انقلاب نان برای خوردن نداشتند امروزه از ابر سرمایه داران ایران هستند. از کجا آورده اند، آیا جز رانت و غارت اموال دولت و ملت هست، آیا جز از واگذاری نا به حق شرکت‌های بزرگ دولتی به خواص حرام خوار هست.

صمصامی اضافه کرد: از عوامل اصلی خلق نقدینگی می‌توان به بی انضباطی مالی دولتها و افزایش بی رویه نقدینگی اشاره کرد. کسری بودجه مستمر دولت تأمین شده و از طرف دیگر ملزم بودن بانک مرکزی به واریز معادل ریالی درآمدهای ارزشی ناشی از صادرات نفت به حساب دولت بوده که منجر به افزایش پایه پولی در مقاطعی از زمان شده است.

وی افزود: امروز ملت بزرگ ایران گرفتار رفتارهای غیر ضابطه مند و تورم زای این بانک‌های خصوصی هستند. چرا در این جنگ بزرگ اقتصادی ریشه اصلی رشد نقدینگی و ایجاد تورم که همین بانک‌های خصوصی هستند خشکانده نمی‌شود و درب این بانک‌ها بسته نمی‌شود.

امام جمعه وحدتیه تصریح کرد: بانک‌های خصوصی که دود عملکرد ناصواب آنها چشمان ملت عزیز ایران را کور کرده و زندگی آنان را تیره و تار نموده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر