جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۰۶۳
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: همه شهرها و روستاهای شهرستان تنگستان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به بافت ۷۰ درصد روستایی تنگستان و همچنین جمعیت زیر ۲۰ هزار نفری شهرها و روستاهای آن، این بیمه می‌تواند یک ظرفیت خوب رفاهی و خدماتی برای مردم تنگستان باشد.

وی ادامه داد: برای تبیین خدمات این بیمه، از طریق بخشداران به دهیاران و در شهرهای شهرستان به شهرداران ابلاغ می‌کنیم تا مردم روستاها و شهرهای شهرستان در جریان خدمات این بیمه قرار بگیرند.

فرماندار تنگستان اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی از خدمات نظام بوده که در راستای توزیع عدالت در خدمات رفاهی خانواده‌ها و افراد توسط دولت اجرا می‌شود.

لطفی یادآور شد: این نوع بیمه از نوع بیمه‌های دولتی محسوب شده و اقشاری مانند روستاییان، عشایر، کشاورزان، بسیجیان و… می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند.

فرماندار تنگستان خدمات صندوق بیمه اجتماعی را یک توسعه فردی دانسته و گفت: اگر نهاد خانواده بتواند از این ظرفیت بهره ببرد، قطعاً برای توسعه جمعی نیز آماده شده است.

وی بیان داشت: در ابتدا نیاز هست که در قالب یک برنامه کمی تعداد افرادی که از این نوع بیمه استفاده می‌کنند شناسایی شده تا تعداد افرادی که تحت پوشش نیستند نیز مشخص شود.

لطفی افزود: بهترین روش برای تبیین خدمات صندوق بیمه روستایی به صورت چهره به چهره و در بین مردم روستاها است که با ایجاد یک شبکه مردمی در بین مناطق مختلف، این کار شدنی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر