جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۱۲۵
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: در نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی با الحاق ۶۰ هکتار اراضی در برازجان و ۱۴۵ هکتار اراضی در شهر جدید پرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بررسی پنج دستور و تصویب آنها برگزار شد.

موضوع نظام مدیریت اجرایی، پایش و بهنگام سازی آیین‌نامه طراحی معابر شهری پیرو بند ۴ مصوبه مورخ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ شورای‌عالی در نخستین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری بررسی و با آن موافقت شد که این موضوع با توجه به تدوین آیین‌نامه ۱۲ جلدی طراحی راه‌های شهری ایران در سال ۱۳۹۹ مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت.

همچنین شورای‌عالی در جلسه امروز، تشکیل کمیته تخصصی را به تصویب رساند، این کمیته مسئولیت پایش، به‌هنگام‌سازی و رفع ابهامات از این آیین‌نامه را برعهده دارد. بر اساس تاکید شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، این کمیته به منظور تسهیل در اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این آیین‌نامه مورد تصویب قرار گرفت.

الحاق روستای مشاء به مساحت ۳۷ هکتار به محدوده شهر دماوند پیرو بند ۳ تصویب‌نامه شماره ۳۸۸۹ /ت مورخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ هیات وزیران و مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و نقشه ممیزی باقیمانده اراضی منطقه مشاء بنا به تکلیف مندرج در بند یک مصوبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ در نشست شورای‌عالی بررسی و تصمیم‌گیری شد.

شورای‌عالی در این جلسه ضمن تصویب طرح ساماندهی و نقشه ممیزی منطقه مشاء دماوند با الحاق بخش روستایی این محدوده با توجه به مصوبه هیات وزیران موافقت کرد.

بر اساس شورا، این محدوده ۳۷ هکتاری به محدوده شهر الحاق می‌شود و مابقی اراضی تحت طرح موسوم به ساماندهی منطقه مشاء در حریم شهر باقی مانده و ضوابط احداث بنا و استقرار فعالیت آن در حریم شهر با کاربری گردشگری تثبیت می‌شود.

همچنین، موضوع الحاق ۶۰ هکتار اراضی به شهرستان برازجان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از دیگر موضوعات مورد بررسی بود که با توجه به نظر کمیته فنی و تایید بیشتر اعضای صاحب رای در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با این بند از موضوعات شورا نیز موافقت شد و این بند به تصویب اکثریت رسید.

الحاق اراضی ۱۴۵ هکتاری به محدوده شهر جدید پرند نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی بود که با این بند نیز موافقت و مقرر شد تا این اراضی به محدوده شهر پرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و سایر موارد الحاق شود.

این بند از مصوبه شورا با ملاحظات کامل منابع آبی و اخذ نظر وزارت نیرو به تصویب رسید.

با تصویب این اراضی که با هدف تامین نیاز قابل توجه متقاضیان مسکن استان تهران انجام شد و با توجه به موقعیت مناسب این اراضی در شرق شهر پرند، فرایند تامین زمین در استان تهران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

در نخستین نشست شورای‌عالی شهرسازی و معماری در سال جاری همچنین موضوع مغایرت اساسی فیروزآباد و اصلاح حریم و خروج دهستان جایدشت از حریم شهری نیز مورد بررسی قرار گرفت و با این بند نیز موافقت شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر