پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۱۷۲
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به ثبت ۱۳ هزار و ۵۳۳ واقعه تولد در سال گذشته، گفت: جمعیت استان به حدود یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

به گزارش فکرشهر، اسکندر پاسالار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۳۳ واقعه تولد و چهار هزار و ۹۴۴ واقعه وفات در استان بوشهر ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش هفته درصدی تعداد تولدها در استان بوشهر طی سال گذشته خاطرنشان کرد: طی این مدت میزان وفات در استان ۲۲ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: با ثبت این میزان تولد و وفات در سطح استان، جمعیت استان به حدود یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تولد در شهرستان بوشهر و کمترین تولد در شهرستان دیلم بوده است اضافه کرد: ۷۷ درصد تولدها مربوط به شهرها و ۲۳ درصد مربوط به روستاها بوده است.

پاسالار با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، ۱۰۹ پسر به دنیا آمده است اضافه کرد: میانگین سن مادران شهرنشین در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۳ سال بوده در حالی که این میانگین در روستاهای استان ۲۹.۸ سال است.

وی محمد و فاطمه را پرتکرارترین اسامی انتخاب شده دانست و افزود: فاطمه، زهرا، رستا، زینب و فاطمه زهرا در بین دختران و محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیرحسین در بین پسران بیشترین اسامی انتخاب شده هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر