سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ در نشست خبری مدیر بنیادمسکن شهرستان دشتستان مطرح شد؛
کد خبر: ۱۳۶۱۸۷
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۰

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیر بنیاد مسکن شهرستان دشتستان گفت: بنیادمسکن در ۳ حوزه عمران روستایی، مسکن روستایی و مسکن شهری در حال فعالیت است که هر کدام از این حوزه ها دارای شاخه های مختلفی هستند.

به گزارش فکرشهر، حبیب نوروزپور اظهار داشت: انجام آسفالت معابر روستایی از جمله کارهای عمده بنیادمسکن است که در سال گذشته حدود ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این حوزه کار شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان دشتستان ۱۲۰ روستا که دارای طرح هادی هستند وجود دارد و به سایر روستاهایی که کمتر از ۲۰ خانوار دارند نیز خدمت رسانی انجام می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن دشتستان از کمک به ساخت ۵ چمن مصنوعی روستایی توسط این اداره خبر داد و گفت: ساخت پل، کانال، دیوارکشی دره ها و سایر پروژه های این چنینی با هزینه ۶ میلیارد تومان در روستاها از دیگر کارهای صورت گرفته طی یک سال گذشته است.

نوروز پور با اشاره به سنددار کردن اماکن شهری ‌و روستایی که از دیگر کارهای حوزه عمران روستایی است افزود: در سال گذشته ۱۵۰۰ پرونده در اداره بنیادمسکن باز شد که از این بین ۸۶۴ مورد سنددار شدند البته باید این توضیح را بدهم که همه شهرها و روستاهای شهرستان دشتستان جز شهر برازجان کارهای اداری آن ها در این اداره انجام می‌شود به اضافه ۱۰ روستای شهرستان بوشهر که کارهای اداری آن ها نیز در شهرستان دشتستان صورت می پذیرد.

وی اضافه کرد: واگذاری زمین در روستاها با هماهنگی منابع طبیعی و پاسخ به استعلام دهیارها برای ساخت و ساز در روستا از جمله دیگر کارهای حوزه عمران روستایی بنیادمسکن است.

مدیر بنیاد مسکن دشتستان تصریح کرد: در سال گذشته ۸۴۷ فقره وام صد و دویست میلیون تومانی با اعتبار ۱۶۹ میلیارد تومان به مردم روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان دشتستان اعطا و همچنین ۲۴ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به افراد داده شده است.

حبیب نوروز پور با بیان اینکه از دیگر حوزه هایی که بنیادمسکن در آن فعال است مسکن شهری است گفت: هم اکنون در ۲ نقطه شهر برازجان در حال ساخت مسکن هایی با واحد های ۹۵ متری و در شهرهای سعدآباد و بوشکان در حال ساخت خانه های ویلایی یک طبقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند کمک های بلاعوضی به این افراد داده می‌شود تا ساخت مسکن آنها انجام شود افزود: در سال گذشته حدود ۵ میلیارد تومان از حساب 100 امام برای کمک خرید وسایل و تکمیل خانه به افراد نیازمند داده شده است.

مدیر بنیاد مسکن دشتستان تصریح کرد: دو روستای ننیزک و رود فاریاب هدف گردشگری هستند که کارهای زیادی در آن ها انجام شده و ادامه دارد و ۲ روستای زیراه و خیرک نیز به عنوان روستاهای شاخص شهرستان در حال انجام پروژه هایی در آن ها هستیم.

نوروز پور در رابطه با درختی که در روستای ننیزک وسط خیابان و در آسفالت افتاده است گفت: قرار بر آن شده که درخت از آنجا به طور سالم در آورده و در جای دیگری کاشته شود.

وی افزود: از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از ۱۵۵۰۰ وام و کمک بلاعوض به روستاها داده شده است و پس از آن منازل را بررسی کردیم که به صورت مقاوم ساخته شده اند یا خیر که در این بین ۵۹ درصد از منازل مقاوم سازی شده اند و پیگیر هستیم تا باقی منازل نیز مقاوم سازی شوند.

به گزارش فکرشهر، نشست خبری مدیر بنیادمسکن شهرستان دشتستان به مناسبت روز بنیادمسکن، سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر