جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۸۵
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

فکرشهر: شهردار بوشهر گفت: با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای انتقال سایت پسماند بندر بوشهر به خارج از شهر در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط، می توانیم عملیات اجرایی آن را در سال جاری آغاز کنیم.

به گزارش فکرشهر، حسین حیدری روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طرح جابه‌جایی سایت دفن پسماند شهر بوشهر نخستین بار ۱۴ سال پیش و در راستای طرح جامع مدیریت پسماند وزارت کشور در شهرداری بوشهر مطرح و اگر چه طی این زمان‌ها نقاط مختلفی نیز انتخاب گردید اما در نهایت به دلایل فراوان این امکان مقدور نشد.

وی افزود: شهرداری بندر بوشهر برای جابه‌جایی سایت پسماند به خارج از شهر دارای برنامه است و حتی اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته اما در صورتی محقق می‌شود که تعامل و همراهی دستگاه‌های مرتبط نیز وجود داشته باشد.

شهردار بوشهر گفت: هرچند با رایزنی‌های فراوان بخشی از این مشکلات رفع شده اما همچنان نیازمند همکاری و هماهنگی بین‌بخشی هستیم.

وی با اشاره به اهداف شهرداری بندر بوشهر در توسعه متوازن شهری، عنوان کرد: به دلیل سال‌ها کم‌توجهی به محلات جنوبی شهر بوشهر، شاهد مشکلات وسیعی در این محلات هستیم که با نگاهی ویژه و راهبردی سعی شده مشکلات این محلات به حداقل رسد.

حیدری ادامه داد: در ابتدای سال جاری قرارداد نوسازی و ترمیم ۹ زمین چمن مصنوعی فوتبال در محلات جنوبی منعقد شده و همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه احداث کانال دفع آب‌های سطحی در این محلات اختصاص یافته است.

شهردار بندر بوشهر یادآور شد: با هدف ساحل‌سازی در جوار بوستان شغاب، تجهیز کارگاه پروژه انجام گرفته و به‌زودی این پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود که دستاورد نهایی آن بازگشایی بخش جدیدی از ساحل برای استفاده شهروندان است.

وی ادامه داد: شتاب‌بخشی به پروژه آسفالت کوچه‌های خاکی، آغاز استانداردسازی کارخانه آسفالت، توسعه فضای سبز و اجرای گذر جدید جوار مرکز تحقیقات کشاورزی از دیگر پروژه‌های در حال احداث شهرداری بوشهر در محلات جنوبی است.

حیدری یادآور شد: گذر سرتل – تنگک نیز در همین راستا عملیاتی شده و به‌ زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر