چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۵۴۲
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه استان بوشهر طی سال‌های گذشته نامتوازن بوده و تناسبی بین جنوب و شمال استان وجود ندارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در نشست با جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان در مصلی نمازجمعه بوشهر ضمن ابراز خرسندی برای حضور در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان اظهار داشت: ما باید در نظم نوین جهانی حتماً دخیل بوده و قدرت مهندسی داشته باشیم.

وی گفت: شاید در مقام تبیین مهندسی نظم نوین جهانی باید بیشتر گفتمان کرد و در حال حاضر تمام مشکلات جهان در عرصه مدیریت به خاطر نظمی است که دو بلوک شرق و غرب و بعد از آن بلوک غرب مهندسی کرده اند و نظمی که امروز در دست طراحی است آینده جهان مترتب بر آن است.

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: اگر خاورمیانه جدید در آن جغرافیا در نظم نوین جهانی طراحی شود، قطعاً حوادثی رخ خواهد داد که تمام کشورهای خاورمیانه دچار بحران‌های جدی خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر می‌خواهید برای جهان، منطقه، ایران و این مردم عزیز نقش آفرینی کنید، از مسئولان، اساتید و دانشجویان درخواست می‌کنم که نشستی بزرگ با عنوان نقش ایران در نظم نوین جهان، تهدیدها، فرصت‌ها، موانع و پیشران‌ها برگزار شود، این یک نکته خیلی مهم است و در این ارتباط کارگروهی تشکیل شود و من نیز کنار شما در اجرای این مهم هستم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نکات بسیاری خوبی در این نشست توسط مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان مطرح شد، تصریح کرد: استان بوشهر از جهت جغرافیای سیاسی و زیستی یکی از مهمترین و ارزشمندترین حوزه جغرافیایی در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ استانی به مانند استان بوشهر دارای فرصت‌های پیشرفت جامع به معنای دقیق کلمه و دست نخورده نیست.

وی با انتقاد از وضعیت توسعه شهرستان‌های استان متذکر شد: اگر در حوزه توسعه و پیشرفت استان نموداری را ترسیم کنیم، جنوب استان بوشهر در بالای این نمودار قرار گرفته و مناطق شمالی در پایین آن قرار می‌گیرند و توسعه به شکل نامتوازن در استان بوشهر اتفاق افتاده است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: باید بر اساس ظرفیت‌های استان برنامه ریزی شده و به ویژه بر اساس آن آمایش و آن نقطه‌هایی که جوهره استان مانند اقتصاد دریاپایه است، برنامه ریزی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ما یک مشکل جدی در استان داریم و آن این است که کارهایی که در استان انجام می‌شود، اطلاع رسانی نمی‌شود و کارهایی که نیاز است درخواست نمی‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر