جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۵۶۴
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در استان بوشهر تا کنون ۶۱ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بوده و در این سامانه نام نویسی کرده اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمود دستغیبی افزود: از این تعداد ۴۷ هزار نفر افرادی هستند که سه شرط مالکیت آن‌ها محرز شده است و فاقد ملک بودند، اما تنها ۱۰ هزار نفر از آن‌ها فرایند تایید شرایط را طی کرده اند.

وی گفت: از تعداد ۱۰ هزار نفر ۴ هزار و ۵۰۰ نفرشان آورده اولیه را واریز کرده اند که شرط ورود برای فرایند ساخت است.

دستغیبی اضافه کرد: پارسال هم ۴۶۰ هکتار اراضی دولتی را الحاق و تغییر کاربری کردیم و ظرفیتی برای ساخت افزون بر ۳۲ هزار واحد مسکونی را فراهم کردیم و به زودی نیز بیش از هزار هکتار دیگر فرایند خود را برای الحاق و تغییر کاربری در کارگروه و شورای برنامه ریزی سپری می‌کنند تا درنهضت ملی مسکن استفاده شوند.

وی بیان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور و سیاست ابلاغی وزارت راه و شهرسازی، براساس ظرفیت‌های موجود در هر شهرواحد‌ها به صورت ویلایی یا آپارتمانی ساخته می‌شوند البته منظور از آپارتمان ساختمان‌های کوتاه قامت است ۲ تا ۳ طبقه است، اما در مجموع افزون بر ۸۰ درصد منازل به صورت ویلایی است.

دستغیبی عنوان کرد: هم اکنون در کنار ساخت و ساز آپارتمان‌هایی که از سال‌های قبل شروع کردیم و در حال انجام است بقیه اراضی را برای ساخت منازل ویلایی واگذار کردیم به نحوی برای ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی برنامه ریزی شده است که به عنوان مثال در شهر جدید عالیشهر، نایبند، عسلویه این ساخت و ساز‌ها به صورت ویلایی است.

وی گفت: در شهرستان عسلویه‌ای شرایط فراهم شده که هر متقاضی فارغ از از اینکه از کدام شهر آن باشددر سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند درصورتی که حائز شرایط باشد نسبت به پرداخت آورده اقدام کرده تا زمین برای ساخت در اختیارش قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر