چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۷۱۵
سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: آب سد خاییز تنگستان تیرماه امسال رهاسازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی عصر سه‌شنبه در نشست بررسی اجرای طرح واشماری نخیلات اهرم خبر داد: آب ذخیره شده در پشت سد خاییز، به منظور آبیاری نخیلات، در تیرماه رهاسازی خواهد شد.

فرماندار تنگستان بیان داشت: بر اثر بارندگی‌های سال گذشته، در حال حاضر حدود ۷۰ درصد ظرفیت سد خاییز پر شده است، که مقدار آن برای آبیاری نخیلات اهرم در تابستان امسال کافی است.

واشماری نخیلات

وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم واشماری نخیلات و در ادامه رهاسازی آب از سد خاییز به عنوان مطالبه به حق کشاورزان بوده که این امر به مراحل پایانی خود رسیده و امیدواریم نخیلات از رهاسازی آب سد بخوبی بهره‌مند شوند.

لطفی ادامه داد: از هفته آینده با حضور مشاور آب منطقه‌ای در شهرستان و نشست با جهاد کشاورزی، طرح واشماری نهایی خواهد شد.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: یک روزشمار برای مقدمات اجرای طرح واشماری و رهاسازی آب سد خاییز توسط آب منطقه‌ای تدوین شده و به هیچ‌وجه زمان را از دست ندهیم و این کار ارزشمند سریع‌تر و بهتر اجرا شود.

احمد لطفی با اشاره به اینکه واشماری نخیلات برای تخصیص و توزیع آب به نخیلات، یک اقدام ضروری‌ست، بیان کرد: به وسیله پهباد، تصاویر تمامی نخیلات درون شبکه آبیاری اهرم ثبت شده است.

انتقال آب از سد خاییز به بند انحرافی

مقام عالی دولت در تنگستان اضافه کرد: برای انتقال آب از سد خاییز به بند انحرافی و کانال‌های شهر، مقدار هدررفت و یا تبخیر آب به اندازه‌ای نیست که نگران‌کننده باشد و آب از همان مسیر همیشگی خود به سمت نخیلات شهر هدایت خواهد شد.

وی عنوان کرد: پس از اتمام واشماری، برای مرحله رهاسازی آب سد، نشستی با حضور باغداران انجام خواهد شد و همه جوانب و شرایط کار در نظر گرفته می‌شود، تا کوچک‌ترین نارضایتی خاصی برای کشاورزان ایجاد نشود.

لطفی ابراز امیدواری کرد: در آینده و در ادامه کار، احیا و توسعه نخیلات اهرم با اجرای طرح واشماری و رهاسازی و توزیع آب سد خاییز، اتفاق بیفتد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر