جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۶۷۴۸
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

فکرشهر: در چهارمین روز از درگیری‌ها در سودان، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تا کنون ۲۷۰ نفر در این کشور کشته و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: «تدروس ادهانوم قبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری‌ ها میان ارتش سودان و «نیروهای واکنش سریع» به ۲۷۰ نفر رسیده است.

«تدروس ادهانوم قبریسوس» وضعیت فعلی در سودان را نگران‌ کننده دانست و تصریح کرد: طبق گزارش مرکز عملیات اضطراری وابسته به وزارت بهداشت سودان تا به حال در درگیری‌ ها ۲۷۰ نفر کشته و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی شده‌ اند. غم‌ انگیز است که ۳ نفر از پرسنل برنامه جهانی غذا سازمان ملل نیز کشته شدند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت تمام موارد قتل غیرنظامیان در سودان را محکوم و با مردم این کشور اعلام همبستگی کرد.

قبریسوس همچنین خبر داد که لوازم توزیع شده میان مراکز بهداشتی قبل از آغاز درگیری‌ ها در سودان تمام شده و بیمارستان‌ ها در خارطوم به‌ دلیل کمبود پرسنل و لوازم پزشکی در درمان مجروحان غیرنظامی با مشکل مواجه هستند.

گفتنی است، بامداد ۱۵ آوریل در خارطوم، پایتخت سودان و شهرهای مختلف این کشور بین ارتش و نیروهای واکنش سریع درگیری‌ های مسلحانه ای رخ داد.

این درگیری‌‎ ها پس از آن آغاز شد که عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان از عزم خود برای انحلال نیروهای واکنش سریع خبر داده بود، نیروهایی که در زمان حکومت عمر البشیر برای حفاظت از وی تشکیل شده بودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر