جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۳۲
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: امام جمعه خورموج با تاکید بر لزوم حمایت از گندم‌کاران در این شهرستان گفت: انتظار می‌رود با تلاش مسئولان، مشکلات کشاورزان شهرستان دشتی حل شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج اظهار داشت: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان تاریخی امام راحل (ره) است.

وی اضافه کرد: سپاه، بازوی مسلح انقلاب اسلامی در برابر تهدیدهای دشمنان ملت و نظام اسلامی است بنابراین این نهاد انقلابی، مسئولیت خطیر و سنگینی در پاسداری از انقلاب و دفاع از نظام و آرمان‌های بلند امام و شهدا بر عهده دارد.

امام جمعه خورموج تاکید کرد: سپاه در همه مأموریت‌ها و وظایفی که بر عهده اش گذاشته شده کارنامه درخشانی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از خود به یادگار گذاشته است.

وی افزود: این روز را به همه سبزپوشان مدافع انقلاب و ولایت تبریک عرض می‌کنم و یاد امام عزیزمان که این موهبت گرانقدر را به ملت ایران ارزانی فرمود و یاد سرداران و پاسداران شهید و خصوصاً یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم و برای اقتدار و صلابت روز افزون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دعا می‌کنیم.

زاهددوست با اشاره به پنجم اردیبهشت سالروز واقعه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس افزود: خداوند با توفان شن آمریکا را خار و ذلیل کرد و این واقعه درس عبرتی برای آمریکای جنایتکار شد که هنوز بعد از گذشت چهل سال از آن واقعه مضطرب و پریشان اند.

وی ادامه داد: آمریکا امروز هم گاهی ایران اسلامی را تهدید توخالی می‌کند اما همه می‌دانیم که آمریکای امروز دیگر یک نظام توخالی و پوشالی است اما ایران انقلابی بسیار قوی‌تر و قدرتمند تر شده و شن‌های طبس به موشک‌های دوربرد تبدیل شده اند.

امام جمعه خورموج خاطرنشان کرد: اگر آمریکا و اسرائیل نیت شومی علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در سر داشته باشند نظامیان مخلص و جان بر کف و موشک‌های دوربرد ما بدون درنگ خار چشمشان خواهد شد و تلاویو و حیفا را با خاک یکسان خواهند کرد.

لزوم حفظ هویت علمی، دینی و انقلابی دانشگاه

وی با اشاره به دیدار سراسر شور و نشاط رهبر معظم انقلاب با دانشجویان افزود: ایشان در این دیدار فرمودند: آرمان خواهی موتور پیشران حرکت است امید سوخت این موتور است اگر امید نباشد این موتور حرکت نمی‌کند.عقلانیت هم فرمان این موتور است. باید با عقلانیت فکر کنید و خردورزی کنید و پیش بروید.

زاهددوست با بیان اینکه حفظ هویت علمی، دینی و انقلابی دانشگاه همواره از دغدغه‌های رهبری است ادامه داد: دشمن از وجود دانشگاهی با هویت دینی و انقلابی نگران است و همواره تلاش می‌کند تا دانشگاه ما را از هویت دینی و انقلابی تهی کند لذا باید با هوشیاری خود دانشجویان و مسئولین مانع اجرای نقشه شوم دشمن شویم.

وی خاطرنشان کرد: در همه دیدارها بیانات حضرت آقا نقشه راه آن قشر را تبیین می‌فرمایند دولت محترم باید مجری منویات رهبری معظم انقلاب باشد و منویات ایشان را بررسی و اجرایی کنند.

امام جمعه خورموج گفت: ظرفیت دانشگاه می‌تواند به عنوان یک اتاق فکر به دولت کمک کند و اساتید و دانشجویان باید راجع مسائل مهم کشور مطالعه و فکر کنند و در راستای کمک به دولت و کشور و برای حل آن مشکلات راهکار ارائه دهند.

وی با تشکر از مردم و مساجد و مبلغین بزرگواری که موجب گرمابخشی به محافل ایام و لیالی رمضان المبارک شدند تصریح کرد: از مردم جهت شرکت حماسی و با شکوه در راهپیمایی روز قدس تشکر می‌کنم.

زاهددوست افزود: شاهد نمایش پرصلابتی از هم‌افزایی و هماهنگی بین گروه‌های مقاومت بودیم که با حملات موشکی چندین‌باره خود، درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها باز کرد و تل آویو را در حلقه محاصره مقاومت گرفتار کرد و به دنیا ثابت شد که امروز مقاومت قدرتمندترین ائتلاف منطقه‌ای در روند تحولات است.

وی ادامه داد: برای اولین بار نخست وزیر اسرائیل ورود یهودیان به مسجد الاقصی در ماه رمضان را ممنوع کرد این نشان از ضعف و زبونی صهیونیست‌ها و قدرت و تأثیرگذاری روزافزون وحدت جریان مقاومت است.

موانع برداشت گندم کشاورزان برطرف شود

امام جمعه خورموج با تاکید بر اینکه باید موانع برداشت گندم کشاورزان برطرف شود ادامه داد: در شهرستان دشتی حدود ۴۱ هزار هکتار گندم دیم و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و مجموعاً حدود ۴۶ هزار هکتار گندم کشت شده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه کشاورزان در همه مراحل کاشت، داشت و امروز هم در مرحله برداشت مشکلاتی دارند. سهمیه سوخت کمباین‌ها، کرایه حمل ماشین‌های حمل گندم از مزرعه تا محل خرید گندم و یک شیفت کار کردن سیلوهای محل خرید گندم و همچنین محدود بودن ظرفیت سیلوها از جمله مشکلات کشاورزان عزیز ما است که مجموعه جهاد کشاورزی و واداره غله استان باید این مشکلات را حل کنند.

زاهددوست گفت: چرا باید سرمایه و زحمت و عرق ریختن چند ماهه یک محصول برای کشاورز باشد اما طوری مدیریت کنیم که سود این محصول به جیب دلالان برود. در مسئله گندم که دولت خرید تضمینی دارد دلیلی ندارد که جیب دلال پر شود و کشاورز هم متحمل ضرر شود. چرا کمباین‌ها نرخ ثابت و مصوبی ندارند و اگر نرخ مصوب دارند چرا نظارت لازم انجام نمی‌شود؟

وی اظهار داشت: اینها مسائلی است که مسئولان امر باید دقت و مراقبت لازم را داشته باشند و نگذارند حق کشاورز زحمت کش ما پایمال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر