جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۱۸۷
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: پروژه‌های اجرایی و افتتاحی یک سال اخیر حوزه کشاورزی این شهرستان، ۱۴۰ فرصت شغلی براساس ثبت اطلاعات در سامانه کشوری ، ایجاد کرده است.

به گزارش فکرشهر، عباس تخم افشان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای کارخانه تولید مرغ مادر گوشتی، عمل آوری و سردخانه ماهی و میگو و افتتاح فاز تکمیلی کارخانه تولید جوجه یک روزه و همچنین مرغداری گوشتی ۶۳ هزار قطعه‌ای از عمده پروژه‌های مرتبط با بخش کشاورزی بوده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال به دست آمده داشته است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به مبلغ ۱۹۴ میلیارد ریال جهت احداث کارخانه خوراک طیور با هدف ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر و معرفی متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون، دامدار کارت، تسهیلات خشکسالی، مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ با ۶۴۷ میلیارد ریال اعتبار در این مدت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه ادامه داد: نظارت و توزیع ۸۷۰ تن انواع کالاهای اساسی تنظیم بازار، توزیع یکهزار و ۲۲۰ تن انواع بذر اصلاح شده گندم و ۲ هزار و ۱۵۰ تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان، نظارت بر تولید ۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی‌جات و یکهزار و ۵۰۰ تن خرما از دیگر عملکرد جهادکشاورزی گناوه است.

تخم افشان افزود: معرفی مشمولان به بانک‌های عامل و امهال تسهیلات به ارزش ۱۸ میلیارد ریال به عنوان سهم دولت، ثبت اطلاعات ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی در سامانه پهنه‌بندی، احداث جاده دسترسی به مزارع به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در روستاهای بخش بندر ریگ، صدور ۳۰ فقره مجوز، تثبیت پنج پلاک دارای تداخل، اعلام ۲۱ پلاک اولویت دار جهت رفع تداخل به مرکز استان بوشهر و ثبت سند ششدانگ ۱۴ هزار و ۲۱۰ هکتار معادل ۲ هزار قطعه اراضی کشاورزی از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی گناوه در یک سال است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری شده است، بتوانیم گام‌های موثری در راستای ایجاد و تثبیت اشتغال و همچنین خدمت رسانی به جامعه روستاییان و کشاورزان برداریم.

شهرستان گناوه در حوزه تولید و تامین جوجه و مرغ ، سبزی و صیفی جات استان بوشهر نقش بسزایی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر