سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۲۳۴
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ماموران در ۲ ماموریت جداگانه موفق به دستگیری مردی که همسرش را در جنوب تهران به قتل رسانده بود و همچنین عاملان تیراندازی در فشم شدند.

 به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، اظهار کرد: ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ مادر یک خانم ۴۰ ساله به نام مهناز، به کلانتری ۱۴۴ جوادیه تهرانپارس مراجعه کرد و گفت: دخترم از صبح پاسخگوی تماس‌های تلفنی ما نیست و پس از مدتی تلفن همراهش خاموش شده است؛ با تلفن همراه همسرش هم تماس گرفتیم، اما او نیز پاسخگوی تماس‌های ما نبود و تلفن همراه او نیز پس از چندین نوبت عدم پاسخگویی، خاموش شد؛ به در خانه آن‌ها در محدوده میدان رهبر رفتیم، اما باز هم کسی جوابگوی زنگ خانه نبود و تلفن مهناز و همسرش نیز در این زمان خاموش شده بود.

وی افزود: با اعلام این خبر، مأموران کلانتری به خانه محل سکونت مهناز و همسرش مراجعه کرده و وارد خانه شدند که در بازرسی داخل خانه، جسد مهناز در داخل اتاق پذیرایی و در حالی که مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود، کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همین موضوع کافی بود تا حادثه به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شود که کارآگاهان این اداره در محل حاضر و در تحقیقات از همسایگان متوجه شدند، مهناز و همسرش به نام مهران (۴۵ ساله) در ساعت ۹ همان روز، درگیری شدیدی با یکدیگر داشتند به طوری که صدای درگیری و مشاجره لفظی آن‌ها به وضوح توسط همسایگان شنیده شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به اظهارات همسایگان، بررسی انگیزه ارتکاب جنایت با موضوع اختلاف و درگیری فی مابین زن و شوهر مورد بررسی کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و اعضای خانواده مهناز نیز سابقه درگیری و نزاع میان مهناز و همسرش را تأیید کردند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: پس از پایان تحقیقات میدانی بررسی فرضیه وقوع قتل خانوادگی و ارتکاب جنایت توسط همسر مهناز در دستور بازپرس ویژه قتل قرار گرفت؛ تیم جنایی در ادامه تحقیقات پی بردند که مهران در ساعت ۱۱ با حالتی پریشان و مضطرب از خانه خارج شده است و پس از آن کسی او را ندیده است.

وی افزود: تحقیقات همچنان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی پی بردند، متهم پس از ارتکاب جنایت به شمال تهران رفته و در آنجا قصد داشته خودکشی کند که توسط مردم نجات پیدا کرده اما زخمی شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت عنوان کرد: کارآگاهان در گام بعدی راهی بیمارستان مورد نظر شدند و با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی متهم را دستگیر کردند که متهم نیز در تحقیقات ابتدایی صراحتا به جرم خود مبنی بر قتل همسرش اعتراف کرد.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی متهم به کارآگاهان گفت: از قبل با همسر اختلاف داشتیم که روز حادثه پدرم قصد داشت به منزل ما بیاید که همسرم مخالفت کرد و سر همین موضوع با هم درگیر شدیم و با ضربات چاقو وی را به قتل رساندم و از منزل خارج شدم در ادامه نیز قصد خودکشی داشتم که توسط مردم به بیمارستان منتقل شدم.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: حال عمومی متهم در بیمارستان موردنظر مساعد گزارش شده است و تحقیقات در رابطه با این پرونده همچنان ادامه دارد.

دستگیری عاملان تیراندازی در فشم

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ تن از عاملان ناامنی که پس از تخریب خودرو با استفاده از سلاح شکاری و تیراندازی ۲ تن از شهروندان را مصدوم کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد گودرزی گفت: بامداد روز گذشته خبری منبی بر درگیری هشت نفر در محله فشم تهران و تخریب هشت دستگاه خودرو دریافت و بررسی های اولیه نشان از این داشت، ۲ نفر از این افراد با استفاده از سلاح شکاری مردم را مورد جراحت قرار داده بودند و از محل متواری شده بودند.

وی با بیان اینکه این افراد با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شدند، افزود: تیم عملیات کلانتری فشم این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی هویت افراد را شناسایی و با هماهنگی های قضائی، ۲ نفر که در این محله اقدام به ایجاد رعب و وحشت کرده بودند را دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: این متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودرو ها اعتراف کردند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم امنیت به جد برخورد می شود، خاطر نشان کرد: این متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و پرونده و متهمان به مرجع قضایی ارجاع شدند.

به گفته این مقام پلیسی دستگیری سایر مرتبطین به پرونده و کشف جزییات پرونده در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر