سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۸۶۷
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دیلم گفت: باتوجه به وجود مناطق حادثه خیز این شهرستان برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده به ۲ ایستگاه جدید آتش‌نشانی نیاز دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمدامین خلیجی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اطفا حریق شهرستان دیلم افزود: افزون بر تجهیز و توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی ،اقدامات پیشگیرانه نظیر احداث آتش‌بر، مسدود کردن جاده‌های غیرضروری دسترسی به جنگل و آموزش و اطلاع رسانی در مواقع آتش‌سوزی ضروری است.

وی بر آمادگی اعضای ستاد بحران و لزوم همکاری و هماهنگی بین دستگاهی بخصوص در مواقع حریق تاکید کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم نیز گفت: شهرستان دارای چندین نقطه بحرانی مستعد برای حریق دارد که بیشتر آنها مربوط به بخش جنگل‌ها است.

فردین حاجب اظهار کرد: باتوجه به اینکه حریق‌های سال‌های گذشته در جنگل‌های شهرستان خسارت‌های زیادی بر عرصه‌های منابع طبیعی وارد کرد به آمادگی هرچه بیشتر در بروز چنین مواقعی نیاز است.

وی افزود: این جلسه به‌ منظور پیشگیری از ایجاد آتش‌سوزی و اطفا به موقع حریق در مناطق جنگلی شهرستان برگزار شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: شهرستان دیلم با دارا بودن بیش از ۱۵۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی (جنگل، مرتع و بیایان) دارای شرایط ویژه‌ای است که باید راهکارهای لازم برای پیشگیری از هرگونه حریق باتوجه به گرم شدن هوای منطقه اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی و آموزش نیروهای محلی و همیاران طبیعت، استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، تقویت نیروهای قرق بان و استفاده از ظرفیت بسیج از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با حریق در این شهرستان است.

شهرستان دیلم در شمالی ترین نقطه استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر