سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۱۰
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سه بخش مختلف در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات تا 15 خرداد ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

وی افزود: قاریان و حافظان بوشهری می‌توانند با مراجعه به سامانه quraniran.ir برای شرکت در این مسابقات نام‌نویسی کنند.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر تصریح کرد: این دوره از مسابقات در سه بخش انفرادی یا آوایی ، گروهی یا نغماتی و معارفی تخصصی و عمومی برگزار می‌شود.

اسماعیل‌پور بیان کرد: همه منابع آزمون‌های بخش معارفی از شهرستانی تا کشوری در سامانه ثبت‌نام بارگذاری شده و برای همگان در دسترس است.

وی ادامه داد: بخش انفرادی یا آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن کریم، دعاخوانی و اذان است.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر یادآور شد: رقابت‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم در قالب بخش نغماتی یا گروهی برگزار می‌شود، بخش معارفی عمومی شامل رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی در حوزه معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

اسماعیل‌پور با اشاره به تغییرات این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: در راستای لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب در مورد ارائه ترجمه قرآن به هنگام قرائت قاریان، ترجمه سوره‌های مبارکه یاسین و الرحمن نیز به این مسابقات افزوده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر