پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۸۵۰۸
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۷

فکرشهر: وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هتوی، اعلام کرد که پیشرفت کنونی هوش مصنوعی برای او یادآور خلق بمب اتم است.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، با وجود تمام پیشرفت‌هایی که می‌تواند از هوش مصنوعی حاصل شود، خیلی‌ها هم نگران خطرات این فناوری هستند. یکی از این افراد «وارن بافت»، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی است که در اظهارنظری تازه AI را با بمب اتم مقایسه کرده.

وارن بافت، مدیرعامل شرکت برکشایر هتوی و «چارلی مونگر»، معاون رئیس هیئت‌مدیره همین شرکت، اخیراً در نشست سالانه این کمپانی در نبراسکا به سؤالاتی درباره هوش مصنوعی پاسخ دادند. بافت اذعان کرد که این فناوری می‌تواند کارهای تحسین‌برانگیزی انجام دهد. او گفت «بیل گیتس» عملکرد جدیدترین نسخه ChatGPT را به وی نشان داده، اما توانایی این نرم‌افزار در خنداندن او چندان شگفت‌آور نبوده است.

بافت می‌گوید: «[ChatGPT] نمی‌توانست جوک بگوید. البته بیل [گیتس] از قبل این را به من گفته و آماده‌ام کرده بود، اما این فناوری هنوز به نقطه مناسب نرسیده است.» او همچنین از توانایی‌های متعدد هوش مصنوعی تعریف کرد، اما هشدار داد که وقتی یک ابزار بتواند همه کارها را با هم انجام دهد، این اتفاق می‌تواند کمی نگران‌کننده باشد.

مدیرعامل برکشایر هتوی در ادامه با لحنی هشدارآمیزتر افزود: «ما به دلایل بسیار بسیار خوبی بمب اتم را اختراع کردیم و جنگ جهانی دلیل مهمی بود که این کار را بکنیم. اما آیا برای 200 سال آینده جهان مطلوب بود که چنین قابلیتی آزاد شود؟»

وارن بافت تاکنون بارها گفته که جنگ اتمی یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های اوست. وی حالا هوش مصنوعی را با بمب اتم مقایسه کرده. او به سبک حرفی که «آلبرت اینشتین» درباره شکافتن اتم زده بود، می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند همه‌چیز را در جهان تغییر دهد، جز شیوه تفکر و رفتار انسان‌ها، و این گام بزرگی برای برداشتن است.»

در همین جلسه از مونگر نیز پرسیده شد که آیا به نظرش این فناوری اثر مثبتی روی سهام شرکت‌ها، بازار و به‌طور کلی جامعه خواهد داشت یا خیر. او پاسخ داد: «اگر به کارخانه‌های شرکت BYD در چین بروید، ربات‌هایی را می‌بینید که با سرعتی باورناپذیر مشغول به کارند. بنابراین قرار است ربات‌های خیلی بیشتری را در جهان ببینیم. [اما] شخصاً کمی نسبت به جاروجنجال پیرامون هوش مصنوعی تردید دارم. فکر می‌کنم هوش سنتی خیلی خوب کار می‌کند.»

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر