پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۸۸۸۲
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: با گذشت بیش از شش ماه از پایان جام جهانی فوتبال در قطر، فدراسیون فوتبال هنوز بخشی از طلب خود را بابت تورها و مسافران جام جهانی، که خودش به آژانس‌ها معرفی کرده بود، صاف نکرده و بدهکار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، حرمت‌الله رفیعی گفت: بدهکاری فدراسیون فوتبال فقط در یک مورد به حدود هفت میلیارد تومان می‌رسد. علاوه‌بر این، خدماتی برای پرواز از برخی آژانس‌های دیگر گرفته شده که به تعهدات مالی خود نسبت به آن‌ها نیز هنوز عمل نکرده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در توضیحات بیشتری اظهار کرد: در جریان اجرای سفرهای جام جهانی، ما منتقد بودیم که فدراسیون فوتبال خودش نباید بلیت‌ها را عرضه کند و یا تور جام جهانی اجرا کند، چون به تجربه مشکلات آن را پیش‌بینی کرده بودیم. آن موقع فدراسیون شرط گذاشت که به تعداد محدودی از آژانس‌ها سهمیه بلیت می‌دهد، اما در ازای آن مسافران را خودش معرفی می‌کند. بنابراین با یکی از آژانس‌ها طرف قرارداد شد، ولی پس از گذشت شش ماه هنوز به تعهدات مالی خود کامل عمل نکرده است. درحالی که متعهد شده بود تا پایان جام جهانی، هزینه اجرای تور جام جهانی برای مسافرانی را که معرفی کرده است پرداخت کند.

بر اساس قراردادی که فدراسیون فوتبال با مجری‌های منتخب تورهای جام جهانی بسته است،  آژانس‌های طرف قرارداد به عنوان مجری تور جام جهانی ۲۰۲۲ متعهد شده بودند به تعداد ۲۲۰ مسافر معرفی‌شده از سوی این فدراسیون، خدمات پروازی (با هواپیمای ایران‌ایر به صورت رفت و برگشت)، ترانفسر، تغذیه و اسکان ارائه دهد.

بنابر اظهارات یک مجری تور جام جهانی ۲۰۲۲ که با فدراسیون فوتبال طرف قرارداد بوده، حدود هفت میلیارد تومان از مبلغ این قرارداد باقی مانده که فدراسیون فوتبال متعهد بود تا پایان قرارداد (نهم آذرماه ۱۴۰۱) پرداخت کند که با وجود نامه‌نگاری و وعده‌های متعدد، هنوز عملی نشده است.

فدراسیون فوتبال همچنین در ازای اجرای این تور مطابق قرارداد به آژانس مربوطه سهمیه ۱۰۰ بلیت در هر سه بازی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را با قیمت مصوب واگذار کرده بود.

مستندات این قرارداد و نامه‌نگاری‌ها نزد ایسنا محفوظ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر