جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۹۵۴
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که با «شی جین پینگ» همتای چینی‌اش دیدار خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که اگر واشنگتن نتواند تعهدات مالی دولت را بپردازد، فاجعه بار خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: نشست دیروز با روسای کنگره درباره سقف بدهی سازنده بود.

وی تصریح کرد: من مطمئن هستم که در مورد بودجه به توافق خواهیم رسید و از «نکول بدهی» (ناکامی در پرداخت سود یا اصل بدهی یا استقراض در زمان مقرر شده) جلوگیری خواهیم کرد.

بایدن ادامه داد: اعضای کنگره می‌دانند که نکول بدهی برای اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود. روسای کنگره موافق هستند که باید با هم کار کنیم زیرا چاره دیگری وجود ندارد.

وی تأکید کرد که با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دولت رئیس جمهور ایالات متحده پیش از این نسبت به عواقب «فاجعه بار» برای اقتصاد ایالات متحده، از جمله از دست دادن مشاغل بزرگ، در صورت عدم پرداخت بدهی‌های ایالات متحده هشدار داده بود.

در ماه ژانویه، ایالات متحده از سقف بدهی قانونی ۳۱.۴ تریلیون دلار فراتر رفت و پس از آن وزارت خزانه داری این کشور مجبور شد از اقدامات اضطراری برای ادامه عملیات مالی خود استفاده کند و دولت ایالات متحده در ماه های اخیر از کنگره خواسته است تا سقف بدهی را افزایش دهد.

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با افزایش سقف بدهی ملی موافقت می‌کنند، اما باید هزینه‌ها در بودجه به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند. کاخ سفید این درخواست‌ها را رد کرده و گفته است که مایل است در مورد کاهش هزینه‌ها بحث کند، اما قانونگذاران باید سقف بدهی را بدون قید و شرط افزایش دهند.

منظور از «سقف بدهی» حداکثر پولی است که دولت آمریکا می‎تواند از طریق انتشار و فروش اوراق قرضه دولتی، قرض کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر