پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۲۵
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: ساخت مجتمع تکثیر و نرسری ماهی پرورشی در کلات تنگستان با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، احمد محمدی زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع تکثیر و نرسری ماهی پرورشی در کلات تنگستان گفت: این طرح ظرفیت تولید ۵ میلیون قطعه بچه ماهی را دارد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها زمینه توسعه و پیشرفت استان را بیش از پیش فراهم می‌کند، پرورش ماهی در قفس و آبزی‌پروری را یکی از مزیت‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: باید در این جهت تمام زنجیره‌های ارزش آن ایجاد کنیم.

محمدی زاده اضافه کرد: زنجیره صنعت پرورش میگو در حال تکمیل شدن است و از مرحله مولد تا تولید بچه میگو در استان فراهم و اکنون این استان تولیدکننده مولد میگو عاری از بیماری است.

وی از تولید لارو میگو در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پس از تولید، بچه میگو در استخر‌ها پرورش داده می‌شود و پس از برداشت، فرآوری و صادر می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه خوراک میگو پرورشی در کارخانه‌های داخلی استان بوشهر تولید می‌شود افزود: در این صنعت و زنجیره ارزش کمبود‌هایی وجود دارد که در حال جبران شدن است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بخشی از خوراک میگو پرورشی استان بوشهر از دیگر استان‌ها وارد می‌شود گفت: صنعت پرورش ماهی در قفس یک صنعت جدید است که باید زنجیره ارزش آن تکمیل شود.

محمدی‌زاده نخستین زنجیره ماهی پرورشی را تولید بچه ماهی دانست و ادامه داد: نخستین برداشت ماهی پرورشی سی‌باس در قفس در شهرستان تنگستان انجام و محصول آن صادر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر