سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۸۵
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: امام جمعه کنگان با تاکید بر مهار گرانی و برخورد قاطع با محتکران گفت: مسئولان به وعده‌های خود در حوزه سیاست‌های تشویقی جمعیت و خانواده عمل کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به دو پدیده زشت گرانی و احتکار در کشور اظهار داشت: وقت آن رسیده مسئولان اقدامی قاطع و عملی برای مبارزه به گران فروشی و احتکار نمایند.

وی با استناد به روایات و بیان اینکه محتکر ملعون و هر کس یک شب گرانی را برای امت من بخواهد خداوند عمل چهل ساله اش را تباه می‌سازد، بیان نمود: در سال مهار تورم نباید برخی دستگاه‌ها خود عامل گرانی باشند.

خطیب جمعه کنگان با تبریک دهه کرامت، میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز ملی دختران به جایگاه و نقش دختران در فرهنگ عمومی کشورمان که پیوسته سلامت و توانمندی فرهنگی و اجتماعی خود را، به پرورش دختران آگاه، توانمند، الگو و عفیف وابسته می‌داند و در ادامه به جایگاه امامزادگان اشاره کرد.

وی با عنوان اینکه در عظمت این بزرگ بانو همین بس که سه امام معصوم زیارت آن بانو را موجب وجوب بهشت می‌دانند، گفت: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) از امامزادگانی است که دارای جلالت قدر، مزاری معلوم، زیارت آنها مورد توصیه ائمه اهل بیت علیهم السلام و دارای زیارت ماثوره از ناحیه ائمه معصومین است.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت روز ملی جمعیت و سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: مسئله جمعیت و فراوانی آن از مواهب الهی و از دغدغه‌های مهم رهبری و یکی از ابزارهای قدرت و قوت و حفظ جمعیت جوان کشور است.

وی جمعیت زدایی را از سیاست‌های استکباری دانست و با تبیین سیاستهای کلی رهبری فرزانه انقلاب در حوزه جمعیت، عنوان داشت: توجه به مقوله جمعیت و جوانی از سیاستهای شورای فرهنگ عمومی و جمعیت و فرزندآوری لازمه پیشرفت، توسعه و استقلال کشور است.

امام جمعه کنگان هزینه نگهداری سالمندان، کم شدن نیروی کار و کاهش تولید، مهاجر پذیری و نیروی کار کم، ضعیف شدن نیروی دفاعی کشور را از آسیب‌های سالمندی جمعیت دانست و با تشویق به ازدیاد جمعیت و عنوان این مسئله که هرگونه تخلف در حوزه برنامه‌های افزایش جمعیت توسط دستگاه‌ها جرم است، گفت: مسئولان به وعده‌های خود در حوزه سیاست‌های تشویقی جمعیت و خانواده عمل کنند.

محمودی با تبریک سالروز سوم خرداد و فتح خرمشهر و گرامیداشت شهدای عملیات بیت المقدس و بیان اینکه فتح خرمشهر پایان توهم فتح تهران بود، ضمن دعوت مردم به شرکت در یادواره شهدای شهرستان کنگان در محله کوزه گری، اظهار کرد: فتح خرمشهر درس شیرینی مقاومت و تلخی تسلیم را برای همه ثابت و نشان داد هزینه مقاومت به مرتب از هزینه تسلیم کمتر است.

وی به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال نهادینه کردن و جایگزینی فرهنگ بی بند و باری به جای عفت و پاکدامنی در جامعه است.

محمودی با تشکر از دستگاه‌های اقدام کننده در برخورد با مظاهر بی عفتی در جامعه و عنوان این مطلب که گرچه این کارها خوب است اما کافی نیست، بیان کرد: همه مردم و مسئولان در سطوح مختلف و دستگاه‌های مختلف نسبت به دفاع از حریم عفاف و حجاب و مبارزه با منکر بدحجابی و بی حجابی مسئول اند.

خطیب جمعه کنگان به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه با مقاومت و خواری و زبونی این رژیم کودک کش اشاره و افزود: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، افکار عمومی منطقه را علیه این رژیم آرایش مجدد داده و خیانت برخی رژیم‌های عربی را با چالش‌های سختی روبرو می‌سازد.

بیان مسائلی در حوزه کنترل زبان، ماه ذی القعده و اهمیت آن و مراقبت‌های این ماه، توصیه به اهتمام در زمینه جشن‌های زیر سایه خورشید، تحلیلی بر اخطار ریاست جمهوری به مقامات افغانستانی درباره حق آب هیرمند از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه بود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
خوتم مسوولی حاجی. شما ناهار خوردی؟ سوار خبر پیاده نداره و سیر خبر گشنه.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر