پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۶۵۹
جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم در مزارع استان بوشهر نسبت به سال قبل ۳.۵ برابر شده است.

به گزارش فکرشهر، کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشت گندم در ۸۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی استان بوشهر انجام شد و از فروردین‌ماه برداشت گندم در این استان آغاز شد.

وی از افزایش ۳.۵ برابری برداشت گندم در مزارع استان بوشهر نسبت به سال قبل خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار تن گندم برداشت شده بود که امسال به ۱۳۰ هزار و ۶۶۰ تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در مجموع ۱۱۹ هزار و ۳۶۰ تن گندم معمولی، هزار و ۳۰۰ تن گندم قراردادی و هزار ۲۰۰ گندم دروم از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی از خرید ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن بذر گندم از کشاورزان استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون ۱۳۵ هزار و ۶۶۰ تن محصول گندم برداشت شده از کشاورزان استان بوشهر خریداری و تحویل انبارهای ذخیره در استان شده است.

توکلی خواستار جلوگیری از آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی در اراضی گندم شد و افزود: با توجه به خشک شدن مزارع و مراتع و نزدیک شدن به پایان برداشت محصولات زراعی در استان از آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی در مزارع گندم، جو و کلزا خودداری شود.

وی شخم و دیسک نسبت به حذف علف‌های هرز خشک حاشیه مزارع را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: آتش زدن پس مانده‌های محصولات کشاورزی جرم محسوب می‌شود و پیگیرد قضائی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر