جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۶۷۳
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: وزارت دفاع اوکراین روز جمعه اعلام کرد که این کشور نیازمند دست کم ۴۸ فروند جنگنده اف-۱۶ بوده تا بتواند به مرز‌های خود در سال ۱۹۹۱ برسد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، منظور وزارت دفاع اوکراین، بازپس گیری تمام مناطق تحت سیطره روسیه از جمله شبه جزیره کریمه است.

این در حالی است که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «اهداف استراتژیک اوکراین این است که تمام سرزمین‌های اشغال شده توسط روسیه را که در حال حاضر دویست هزار سرباز روسی در آن مستقر هستند، بگیرد. این ممکن است از نظر نظامی قابل دستیابی باشد، اما نه در کوتاه مدت.»

این فرمانده آمریکایی اضافه کرد: «این بدان معناست که جنگ ادامه خواهد یافت. این جنگ خونین و دشوار خواهد بود. در یک مقطع زمانی یا هر دو طرف برای سازش مذاکره خواهند کرد و یا اینکه به یک نتیجه نظامی خواهند رسید..» مارک میلی تأکید کرد ایالات متحده به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

مایلی همچنین از تصمیم آمریکا مبنی بر عدم ارسال زودتر جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین دفاع کرد و گفت که واشنگتن قصد ندارد تحت فشار افکار عمومی تحویل سلاح به اوکراین را افزایش دهد. او گفت آمریکا همیشه به اوکراین دقیقاً آنچه را که نیاز دارد ارسال می‌کند.

فرمانده آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که استقرار تنها ده جنگنده F-۱۶  با هزینه‌های عملیاتی و نگهداری ۲ میلیارد دلار هزینه دارد و این در حالی است که روسیه بیش از ۱۰۰۰ جت مدرن دارد. وی گفت بر همین اساس دولت آمریکا تصمیم گرفت که ابتدا دفاع هوایی کی‌یف تأمین شود و در ادامه این جنگنده‌ها به عنوان راه حل بلندمدت‌تر برای این کشور ارسال شود.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر