جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در حالی انجام شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی و کمال قلیچدار اوغلو، نامزد مشترک شش حزب مخالف دولت هر دو امیدوار به پیروزی هستند. به گزارش «انتخاب»؛ خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده درصد مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۸۳ درصد واجدان شرایط بوده است...
کد خبر: ۱۳۹۸۱۷
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در حالی انجام ‌شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی و کمال قلیچدار اوغلو، نامزد مشترک شش حزب مخالف دولت هر دو امیدوار به پیروزی هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده درصد مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ۸۳ درصد واجدان شرایط بوده است. در دور اول انتخابات هم که با انتخابات پارلمانی هم‌زمان بود بیش از ۸۸ درصد در انتخابات شرکت کردند.

شمارش 36 درصد آرا: 

با شمارش 36 درصد آرا، اردوغان 57.95 درصد و قلیچداراوغلو 42.02 درصد آرا به دست آورده‌اند.

 شمارش بیش از 61 درصد از آرا:

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی آنتولی، اردوغان با کسب 55.26  آراء پیشتاز است و قلیچدار اوغلو 44.74 درصد از آرا را به دست آورده است.

شمارش  71 درصد از آرا:

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه از شمارش  71 درصد از آراء،‌ اردوغان با کسب 54.37 درصد  آراء همچنان پیشتاز است و  قلیچدار اوغلو 45.63 درصد از آرا را کسب کرده است.

شمارش 85 درصد آرا:

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی آنتولی از شمارش ۸۵ درصد آراء مرحله دوم انتخابات ترکیه، اردوغان با کسب ۵۳/۱۵ درصد آراء پیشتاز است و قلیچدار اوغلو با کسب ۴۶/۸۵ درصد از آرا فاصله‌اش با اردوغان را کمتر کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر