سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۹۸۲۸
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: رییس فدراسیون جودو گفت: خدا پدر کسی که اینستاگرام را اختراع کرد بیامرزد وگرنه کسانی که هیچ افتخاری نداشتند چگونه عقده‌های خود را خالی می‌کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از میزان، آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو در نشست خبری امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اولین نشست خبری من است؛ در ۴ سال گذشته سعی داشتم ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشته باشم، ولی اکنون فرصتی شد تا در خدمت شما باشم. گریزی به ۴ سال گذشته بزنم که قبل از ورود ما به فدراسیون بحث تعلیق جدی شده بود و نامه‌نگاری‌ها و اتفاقاتی که در فرانسه افتاد فدراسیون جهانی را حساس کرد. تمام این اتفاقات موکول شد به زمان ما که جلساتی گذاشتیم و رایزنی کردیم، اما بدون اطلاع من تعهدنامه آماده شد و امضای من به صورت اسکن ارسال شد. تا شهریور ماه بدون تنش کار کردیم، اما در قهرمانی جهان ژاپن که اجازه ندادند من اعزام شوم جنجال عجیبی به پا شد و اگر من بودم مدیریت می‌شد.

وی افزود: قبل از سفر گفتم تیم اعزام نشود، اما افراد بالادستی تیم را اعزام کردند و این اتفاقات افتاد. در نهایت کمیته انضباطی رای به تعلیق دائم داد به شرطی که جودوکاران ایران با رژیم صهیونیستی مسابقه دهند. من به مسئولین وقت وزارت گفتم باید با فدراسیون جهانی جودو رایزنی و تعامل کنیم و کار را به شکایت نکشانیم، اما قبول نکردند و بدون اطلاع من شکایت شد. وقتی این کار انجام شد ما هم ورود کردیم و یک سال و نیم طول کشید. یکی برای آمدن به دادگاه امتیاز می‌خواست و یک نفر نمی‌آمد، اما ما رفتیم دفاع کردیم، اما متاسفانه عده‌ای از مغرضین داخلی شکستن رای تعلیق دائم را موفقیت نمی‌دانستند؛ بدون اینکه امتیازی بدهیم این رای را شکستیم. ۴ سال محرومیت قائل شدند و ۴ سال بسیار سخت را تجربه کردیم. سختی کشیدیم و رشد کردیم هر رییسی جای من بود کار را زمین می‌گذاشت و این رشته نابود می‌شد.

*جودو ایران ثابت کرد که هنوز زنده است

رییس فدراسیون جودو گفت: مسابقات رسمی متعددی را با جوایز نقدی زیاد برگزار کردیم. در این مدت ۱۲ خانه جودو احداث و به بهره‌برداری رسید. همچنین بزرگترین آکادمی جودو افتتاح شد و با ۵ کشور همسایه تفاهم‌نامه امضا کردیم. همین امسال هم ۳ سفر داشتیم که ۲ سفر اخیر در رده سنی بزرگسالان و نوجوانان به مدت ۱۰ روز در روسیه بود. جودو ایران ثابت کرد که هنوز زنده است؛ ما جزو وررش‌های درگیری بودیم که سالن‌های‌مان در تمام شهرستان‌ها بسته بود. حضور در کشور‌های اسلامی با ترکیب کامل یک موفقیت بود، اما خناثان داخلی کاری کردند که تیم بانوان اعزام نشود، ولی تیرشان به سنگ خورد و یک برنز تیمی ارزشمند هم بدست آوردیم.

*باج ندادم و به جودو خیانت نکردم

وی ادامه داد: خیلی‌ها سنگ‌اندازی کردند. یکسری مریض روانی این کار را کردند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را درمان کنیم، چون آن‌ها دستشان برای جامعه جودو رو شده و به همه فدراسیون‌های قبلی هم لطمه زده‌اند. خدا پدر کسی که اینستاگرام را اختراع کرد بیامرزد وگرنه کسانی که هیچ افتخاری نداشتند چگونه عقده‌های خود را خالی می‌کردند؟ قهرمان‌های مجازی برای ما مهم نیستند، اما شرایط سختی ایجاد کردند؛ قسم می‌خورم هیچکس در این ۴ ساله اندازه من اذیت نشد. بیشتر از همه سفر استانی رفتم تا آورده‌ای برای جودوی استان‌ها داشته باشم. باج ندادم و به جودو خیانت نکردم.

*نه شورای شهری بودم و نه مجلسی!

میراسماعیلی تصریح کرد: خزانه‌دار جدا شد و شکایت کرد و ما هم از او شکایت کردیم. خیلی از دوستان در روند این جریان هستند و همه می‌توانند در جریان باشند. من از یک خانواده مستضعف آمده‌ام و برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرده‌ام. ۴ مدال جهانی و ۱۱ مدال آسیایی دارم. مدال‌ها و افتخاراتم کم نیست و ۱۵ سال عضو تیم ملی بودم. نه شورای شهری بودم و نه مجلسی، اما در یک سال گذشته ۱۰ - ۱۲ میلیارد برای جودو آورده داشته‌ام. فکر می‌کنم که اگر دنبال رانت و اختلاس و دزدی بودم از آورده خودم استفاده می‌کردم. صادقانه مانده‌ام و به میز و صندلی نچسبیده‌ام، چون می‌خواهم سالم زندگی کنم، اگر رییس هم نباشم کسی نمی‌تواند مدال‌هایم را بگیرد.

*از کارت بانکی پسرم استفاده می‌کنم

میراسماعیلی با اشاره به اینکه ۵ میلیارد بدهی مالیاتی گذشته را تسویه کرده، گفت: این یک ضعف برای ورزش کشور است که با کسانی که این مالیات میلیاردی را روی دست من گذاشتند، برخورد نشد. سازمان مالیاتی برخورد چکشی با فدراسیون‌ها دارد. حساب‌های شخصی من و خزانه‌دار فدراسیون بسته است و فعلا از کارت بانکی پسرم استفاده می‌کنم. چند روز پیش گفتند بخاطر مالیات ۲ میلیاردی فدراسیون می‌خواهند دستگیرت کنند. گفتم بخاطر مالیات کسی را نمی‌گیرند، اما باید مسئولان ورود کنند که چرا اداره مالیات فدراسیون‌ها را اذیت می‌کند و برخورد چکشی دارد.

رییس فدراسیون جودو گفت: یکی از روسای فدراسیون‌ها تعریف می‌کرد که قرار بود فدراسیون تحت نظرش تعلیق شود و آن شخصی که کرسی بین‌المللی داشته، جلسه را ترک کرده تا رای را به سود ایران ندهد. کرسی بین المللی جودو هیچ کمکی به ما نکرد و متاسفانه منافع ملی دیده نشد. در بحث پرونده‌ای که پیش آمد یکی از مسئولان دادگستری ورود کرد و در دیدار با حجت‌الاسلام اژه‌ای گفتم که داستان از چه قرار است و اگر آن آقا ادامه بدهد مجبورم با سند و مدرک حرف بزنم که اصلا به نفع مسئول ارشد دادگستری نیست و او در جایگاه عدالت علی (ع) ایستاده است.

*دلیل استعفای میران درخواست مالی بود

وی درباره استعفای محمود میران گفت: برای میران ۸ میلیون تومان در نظر گرفتیم و پس از آن به ۱۲ میلیون تومان افزایش دادیم، اما میران ۳۰ میلیون تومان درخواست کرد که به نظرم منطقی نبود و با اینکه قهرمان بزرگی است اصلا این مبلغ را نمی‌توانم پرداخت کنم.

میراسماعیلی ادامه داد: دیدار بسیار خوبی با رییس فدراسیون جهانی در کویت داشتیم و او هم در مراسم اختتامیه مسابقات جهانی گفت دلم برای جودوکاران ایران تنگ شده و قطعا بعد از شهریور می‌توانیم در مسابقات حاضر شویم. او اعلام کرد که حاضر است به ایران بیاید. این مطالب را به دفتر ریاست جمهوری اطلاع دادیم، اما این موضوع انجام نشد. ما بعد از ۴ سال نیاز به حمایت داریم که در این شرایط که بچه‌های ما در مسابقات شرکت نکرده اند حمایت شوند. با سجادی و خسروی وفا بار‌ها صحبت کردیم و سهمیه‌هایی که برای بازی‌های آسیایی به ما داده شده به نوعی حمایت است. در جلسه‌ای که با ویزر داشتیم ۲ سهمیه وایلد کارت برای ما در نظر گرفتند که یک حمایت خیلی خوب از طرف فدراسیون جهانی بود. ما خیلی از مسابقات را از دست دادیم و شرایط خوبی است که از این ۲ سهمیه استفاده کنیم.

*با یک مشت بچه علیه ما شعار می‌دهند

وی افزود: عده‌ای از ما امتیاز می‌خواهند و وقتی امتیاز نمی‌دهیم با یک مشت بچه علیه ما شعار می‌دهند. خانواده بزرگ جودو جواب این آدم‌ها را می‌دهند. برای ما مهم نیستند، چون من باج نمی‌دهم و حرکات پوپولیستی دوستان برایم مهم نیست. جایگاهم از رییس فدراسیونی نیامده و نمی‌خواهم از اینجا زندگی خودم را بگذرانم. اگر یک روز هم در فدراسیون باشم با قدرت کارم را ادامه می‌دهم و به شایعات بی‌توجه هستم. از روز اول هم گفتم من بچه نظام هستم و بار‌ها سیلی خوردیم چه از بیگانگان چه داخلی ها. یک روز رییس یکی از فدراسیون‌های عربی به من گفت یک ایرانی یک برگه دستش گرفته و به بقیه می‌گوید آرش فلان است و این کار‌ها قشنگ نیست.

میراسماعیلی گفت: در طول تاریخ هم هروقت آسیب دیدیم از داخل بوده و تا زمانی که هستم تمام برنامه‌های خود را پیش می‌‎برم. هر وقت بگویند خداحافط ما هم می‌گوییم خداحافظ. تا الان کسی چیزی نگفته و همه این جوسازی‌ها را تجربه کرده‌ایم. امروز هم شرایط جسمانی خوبی نداشتم و به احترام شما آمدم تا صحبت کنم. بحث استعفا بخاطر مشکلات قلبی نیست و من اهل مبارزه هستم. جودو را در کشور ما تکه تکه کردند. نفرات شرکت کننده در بازی‌های آسیایی در رشته‌های جوجیتسو، سامبو و کوراش همگی جودوکار بودند. من پای این رشته ایستادم و با آبروی من بازی کردند. خانواده‌ام را تهدید کردند، اما من پای کارم هستم.

*به رییس فدراسیون جهانی گفتم به جودوی ایران احترام بگذار

وی تصریح کرد: جودو هنوز خانه جودو ندارد این یک درد بزرگ برای ماست. اگر پای جودو با آبروی من بازی کردند، شرایط سختی برای من بوجود آوردند و خانواده ام را تهدید کردند برای این است که راهم را درست رفتم. رییس فدراسیون جودو که ۱۰ سال اینجا بوده وقتی می‌رود کسی او را نمی‌شناسد، اما برای من به عنوان یک قهرمان با احترام زیادی برخورد می‌کنند. رییس فدراسیون جهانی به من گفت می‌خواهی از نظر مالی یا از نظر مربی حمایتت کنیم که گفتم نه. فقط قول بده به جودوی ایران احترام بگذاری. تا زمانیکه هستم با تمام قدرت کار می‌کنم. حمله قلبی اخیر برای چندمین بار بود که رخ داد. استرس‌ها و اضطراب‌ها باعث این اتفاق شده است. کسی که رییس فدراسیون بوده هزار بار تلاش می‌کند. دوره ریاست جمهوری هم ۸ سال است اجازه بدهید افراد دیگر هم کار کنند.

*همینکه می‌گوییم خائن، ما را به دادگاه می‌برند

رئیس فدراسیون جودو اظهار داشت: همینکه می‌گوییم خائن، ما را به دادگاه می‌برند. در همه رشته‌ها این موضوعات هست. امیدوارم سیستم امنیتی ما به این نتیجه برسد که در این شرایط حفاظت کنند. این اطلاعاتی که از کشور بیرون می‌رود خیانت است. امیدوارم این افرا شناسایی شوند و با آن‌ها مقابله شود و این افراد را طرد کنند تا دیگر در ورزش نباشند. اینکه هر اتفاقی در داخل می‌افتد را به بیرون می‌دهند تا دیگر نشود کار را جمع کرد.

میراسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: خیلی‌ها دوست دارند جودو تعلیق بماند، چون منافع مالی و شخصی و ارتباطی داشته‌اند. رییس فدراسیون جهانی و آسیایی هم ارتباط و تعامل را با شخص من گذاشته‌اند و این موضوع را فهمیده‌اند. طرف می‌رود مسافر کشی می‌کند و انتظار دارد حقوق فدراسیون هم به او بدهیم مگر ما کمیته امدادیم؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر