جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۹۰۵
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: نخستین رویداد کارآفرینی تخصصی "برقی شو" با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان با همت دانشجویان انجمن علمی مهندسی گروه برق دانشگاه خلیج فارس و همکاری مرکز کارآفرینی و نوآوری، بنیاد نخبگان بوشهر، شرکت توزیع برق، واحدهای فناور و معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه برپا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه خلیج فارس روز دوشنبه در آئین افتتاح رویداد کارآفرینی تخصصی برقی‌شو با اشاره به شعار دانشگاه خلیج فارس الهام بخش، کارآفرین و نوآور گفت: رویدادهای نوآورانه در دانشگاه خلیج فارس موجب رسیدن به ایده‌های نو و جدید می‌شود و این رویدادها برای آشنایی افراد با محیط‌های فنی، علمی و کسب و کار پایه‌ریزی شده است.

محمد مدرسی افزود: فعال بودن و فعال شدن دانشجویان در بخش‌های مختلف دانشگاه از اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی است.

مدیر مرکز کارآفرینی و نوآوری دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: رویداد برقی شو یک رویداد به طور کامل دانشجویی است.

رضا سیاوشی افزود: در رویداد برقی شو افزون بر توجه به بخش علمی به موضوع کسب و کار نیز توجه شده است.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود در این رویداد امکان‌پذیر و خواستنی بودن و پایداری ایده‌ها آموزش داده شود تا افراد بهتر و تخصصی‌تر وارد محیط کسب و کار شوند چون محیط امن کسب و کار موجبات افزایش تولید را فراهم می‌آورد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه خلیج فارس گفت: رویداد برقی‌شو در ۲ بخش مسابقه و نمایشگاه فعال است.

امین ترابی افزود: دربخش مسابقه دانش‌آموزان با ساخت ربات مسیریاب، ربات‌های خود را به حرکت در می‌آورند و این ربات‌ها باید مسیر مشخص شده را تشخیص داده و حرکت کند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه رباتیک فعالیت می‌کنند و همچنین دانش آموزانی که با آموزش‌های داده شده ربات ساخته‌اند بخشی با عنوان نمایشگاه فعال شده که البته جوایزی برای شرکت کنندگان برتر این بخش در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی رویداد برقی شو در دانشگاه خلیج فارس گفت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد تخصصی انگیزش دانشجویان، تقویت هر چه بیشتر خلاقیت و روحیه کار تیمی در حوزه برق و الکترونیک برای دانشجویان و دانش‌آموزان است.

زهرا یداللهی افزود: استان بوشهر بعنوان پایتخت انرژی شناخته می‌شود و در حوزه برق و الکترونیک جای کار زیادی در استان وجود دارد و این مساله مهمی است که دانش‌آموزان استان به رشته مهندسی برق بیشتر علاقمند شوند.

وی بیان کرد: اگرچه رویداد برقی‌شو در دانشگاه مادر استان برگزار شده اما این رویداد از دانشگاه‌های آزاد، فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای و دیگر دانشگاه‌های استان نیز مخاطب و شرکت کننده داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر