جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۶۹۱
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: فرماندار تنگستان با تاکید بر معرفی شهدای شهرستان به نسل جدید گفت: کشور مدیون ظرفیتی‌ است که شهدا در زمینه‌ مقاومت ایجاد کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی پنج شنبه شب در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: کشور مدیون ظرفیتی است که شهدا در زمینه‌ی مقاومت ایجاد کردند.

فرماندار تنگستان بیان داشت: شکی نیست که شهدا صاحبان اصلی این مملکت و ایران اسلامی بوده و رزق، پیشرفت و توسعه‌ای که روزانه در کشور اتفاق می‌افتد، مدیون جانفشانی این عزیزان است.

وی با بیان اینکه شهدا با تبعیت از مکتب ائمه و بویژه امام حسین (ع) زمینه‌ای فراهم کردند تا دین مقدس اسلام ترویج یابد، عنوان کرد: اگر عده‌ی کمی دست به اقدامات ضداسلامی می‌زنند، طبیعی بوده و در گذشته نیز در دوره‌ی هر معصومی عده‌ی قلیلی برخلاف موازین دینی عمل می‌کردند.

مقام عالی دولت در تنگستان خاطرنشان کرد: شهدا در یک شرایط خاص و خیلی سختی دست به جانفشانی زدند و ما مدیران و مسئولان فقط از بعضی از رفتارها و قسمتی از سیره‌ی آنها تبعیت یا الگوگیری می‌کنیم، چون شرایط حال حاضر با شرایط ابتدای انقلاب و موقعیت جنگ، خیلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: یک برنامه مدون برای سال جاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهدا داشته باشیم که یک بخش آن برنامه‌ریزی در حوزه سخت‌افزاری بوده و مواردی همچون مرمت و تکمیل گلزارهای شهدا در سطح شهرها و روستاهای شهرستان و همچنین تمثال شهدا را در دستور کار داشته باشیم و همچنین در بخش نرم‌افزاری نیز باید برای نسل جوان کارهای بیشتر و مهمتری انجام دهیم.

لطفی ضمن اشاره به اینکه محتوای وصیت‌نامه شهدای شهرستان و شهدای ملی باید مانند درس و تکلیف دانش‌آموزان در مدارس باشد، اضافه کرد: برای ترویج فرهنگ شهادت و معرفی و شناخت شهدا بویژه برای نسل جوان و نوجوان در مدارس و داشگاه‌ها باید بیشتر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم.

احمد لطفی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری یادواره و نصب یادمان شهدا، همت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی بیان داشت: در مراسم یادواره شهدا، باید بر روی کیفیت و نوع محتوای برنامه بیشتر دقت شود تا اثرگذاری لازم را بر مخاطبان به همراه داشته باشد و نباید صرفاً به موارد سنتی مانند مداحی در این مراسم پرداخته شود.

فرماندار تنگستان یادآور شد: توصیه مقام معظم رهبری در خصوص برنامه‌ریزی دشمن برای عدم مشارکت در انتخابات پیش رو را جدی گرفته و ما مسئولان وظیفه داریم برای انتخابات آینده طوری برنامه‌ریزی داشته باشیم تا مشارکت بالایی رقم بخورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر