سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۸۰۸
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر بر لزوم اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عقیل امینی عصر شنبه در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به بروز بیماری در سایت پرورش میگوی شیف نیاز است که اقدامات مورد نیاز در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بروز بیماری AHPND در سایت شیف، ذخیره سازی میگو به مدت یک هفته در این سایت ممنوع و لارو ریزی مجدد مزارع در این سایت، منوط به ارائه گزارش و پایش بیماری AHPND توسط اداره کل دامپزشکی و خط سیر بیماری در این سایت باشد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در اسرع وقت اداره کل دامپزشکی با همکاری اتحادیه پرورش میگو و اتحادیه سایتی، نسبت به معدوم سازی استخرهای آلوده بر اساس دستورالعمل بهداشتی موجود، اقدام کند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به تأمین هزینه کلر، جهت معدوم سازی استخرهای آلوده و بیمه شده اقدام کند افزود: همچنین مقرر شد ورود پست لارو و ناپلی از خارج از استان ممنوع باشد.

امینی تاکید کرد: مقرر شد تمامی اتحادیه‌های سایتی نسبت به کنترل ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه اقدام کنند و ورودی تمامی سایت‌ها فعال و کنترل لازم در این خصوص را داشته باشند.

وی بیان کرد: مقرر شد مراکز تکثیر میگو به هیچ وجه بدون گواهی سلامت، خروجی لارو نداشته باشند و مسئولیت کنترل سلامت لارو به عهده مسئولین بهداشتی مستقر در مراکز تکثیر است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با متخلفینی که بدون گواهی سلامت در مزارع ذخیره سازی کرده‌اند و مراکز تکثیری که ناپلی و یا پست لارو از خارج از استان وارد نموده اند، به جد برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: مقرر شد تمامی دستگاه‌های دولتی مرتبط، اتحادیه‌های تکثیر و پرورش و انجمن آبزیان، در کنار هم اهتمام جدی را در جهت کنترل بیماری به کار گیرند و دامپزشکی، در زمان مناسب نسبت به عامل بروز بیماری AHPND در سایت شیف، بررسی و پایش لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام کند.

امینی تاکید کرد: اتحادیه تکثیر و پرورش میگو، راهکارهای لازم جهت کنترل تراکم لارو ریزی در مزارع را به اداره کل شیلات و دامپزشکی ارائه تا در کمیته فنی بررسی و راهکار مناسب اتخاذ شود.

وی ادامه داد: مصوب شد که در اسرع وقت اداره کل شیلات، نسبت به برگزاری دوره آموزشی با عنوان پیشگیری و کنترل بیماری AHPND در مزارع پرورش میگو اقدام کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر