سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۸۱۹
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: کارگروه ساماندهی مد و لباس با صدور اطلاعیه‌ای به خاطیان و مروجان ابتذال و انحراف در نظم ملی مد و لباس کشور هشدار داد که مراتب تخلفات کاملا تحت نظر و از طریق مراجع قضایی و ضابطین، بدون مماشات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فکرشهر، در اطلاعیه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که با عنایت به حمایت از حقوق فرهنگی هنرجویان این حوزه و همچنین برخورد با فعالیت های آموزش‌های هنری غیرقانونی صادر شده، آمده است:

 «بی‌شک بخشی از زنجیره ارزشمند مد و پوشاک کشور، آموزش‌های کاربردی و تکمیلی، رویدادها و نمایشگاه‌های طراحی و کارگاه‌های تخصصی است. کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در چارچوب قوانین و وظایف خود، نظارت و حمایت از این حوزه را برعهده دارد لکن رویدادهای بدون مجوز، زیرزمینی و فاقد استانداردهای علمی و پاسخگویی و فعالیت اشخاص حقوقی بدون پروانه موسسه تک‌منظوره مد و لباس که به سادگی می‌توان از مواهب آن برخوردار بود، زمینه‌ساز تخلفات، بی‌نظمی و چالش‌های فرهنگی عدیده‌ای در فرهنگ عمومی کشور بوده و هست.

کارگروه، ضمن تقدیر از همه فعالان حقیقی و حقوقی شناسنامه‌دار که مراعی قانون و احترام به جامعه هستند، به خاطیان و مروجان ابتذال و انحراف در نظم ملی مد و لباس کشور هشدار می‌دهد. مراتب تخلفات کاملا تحت نظر و از طریق مراجع قضایی و ضابطین محترم، بدون مماشات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و بر همین اساس، به منظور صیانت از حقوق فعالان و موسسات محترم آموزشی، مجوز موارد متخلف که خصوصا در فضای مجازی بازنمایی غیرعرفی دارند، ابطال و از ادامه فعالیت جلوگیری می‌شود.

شایان ذکر است عطف حمایت از اصناف محترم، هر رویداد و نمایشگاه طراحی و یا عرضه پوشاک که مجوزهای کارگروه را اخذ نکند، غیرقانونی است و سالن‌ها، واحدهای مسکونی یا اداری و تالارهایی که فضا در اختیار ایشان قرار می‌دهند، با پیگیری کارگروه و از طریق پلیس نظارت بر اماکن فراجا مورد اعمال قانون فوری و قاطع خواهند بود.

در پایان این اطلاعیه آمده است: «بر همین اساس، مجوز فعالیت یکی از موسسات دارای مجوز آموزشی که تبلیغات غیرقانونی و برخلاف هنجارهای اخلاقی در فضای مجازی داشته است متوقف می‌شود.»

کارگروه سامان دهی مد و لباس کشور، مجموعه ای از هشت عضو حقوقی و حقیقی است که بر اساس مصوبه سال 1385 مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و ریاست آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. دبیرخانه این کارگروه، وظایف و مصوبات این حوزه را اجرایی‌سازی و پیگیری می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر