شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
پاسخ استاندار بوشهر به اظهارات فارسی ها؛
به گزارش فکرشهر، فرماندار شهرستان مهر استان فارس، در هفته ی دولت امسال، دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی را حق مردم جنوب استان فارس عنوان کرده بود و استاندار فارس نیز هفته ی گذشته، در دو...
کد خبر: ۱۴۸۵۵
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: مردم استان بوشهر میزبانان خوبی برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع دیگری که در جای جای استان وجود دارد، هستند و باید از آنان قدردانی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری، ظهر امروز در شورای اداری استان بوشهر تصریح کرد: همچنین مردم شهرستان های عسلویه و کنگان نیز بیش از 20 سال میزبان صنعتی هستند که با بهره گیری از تکنولوژی، سایر ظرفیت ها و با توان صنعتگران داخلی مسیر رشد را طی کرده است.

\n\n

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی این صنایع در منطقه اظهار داشت: مردم استان بوشهربرای استفاده از این منابع و ذخایر خدادادی برای خدمت رسانی بهتر به کشور تبعات این صنایع را در زندگی خود پذیرفته و تحمل می کنند.

\n\n

سالاری افزود: این صنعت که موجب افتخار مردم کنگان و عسلویه شده است در کنار مواهب خود، دارای آلایندگی های زیست محیطی و اجتماعی قابل توجهی بوده که نباید آنها را فراموش کرد.

\n\n

وی یادآور شد: بعد از 20 سال قانونگذار عوارض آلایندگی را برای این مناطق پیش بینی کرده که از امسال باید اجرایی شود.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: در این شرایط منطقه، ناحیه و استانی که با فاصله جغرافیایی، جدارهای طبیعی و مرتفعی از این تاسیسات و آلایندگی ها جدا هستند ادعا می کنند این عوارض مشترک است که این خواسته ی نابجایی است.

\n\n

وی بدون اشاره به نام استانی خاص در این زمینه اظهار کرد: مردم میزبان این صنایع 20 سال سختی آلایندگی ها را با میل، رغبت و با افتخار تحمل کرده اند تا کشور از این نعمت خدادادی استفاده و مسیر رشد و تکامل را طی کند.

\n\n

سالاری افزود: امروزمیزبانان این صنایع از این اندک عوارض ناشی از این آلایندگی که قانون گذار به خوبی مصوب کرده به خوبی نیز استفاده می کنند.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه این آلایندگی نه تنها در هوا بلکه در دریا و خاک نیز قابل رصد است مدیران اعتبارات عوارض آلایندگی را براساس اولویتهای مردم برای بهبود زندگی، خدمات عمومی، کاهش آلایندگی و رعایت استانداردهای زیست محیطی هزینه کنند.

\n\n

وی تصریح کرد: دربرخی از استان های همجوارنیز قطعا صنایعی در حوزه کشاورزی، دامپروری و گردشگری وجود دارد که در آن پیشگام است و می تواند در کنار استان بوشهر به صورت همگام پیش برود.

\n\n

سالاری افزود: طی دو سال گذشته کارهای مشترکی از جمله راه آهن و آزاد راه بوشهر– شیراز در استان شروع شده و با توجه به ظرفیتهای گردشگری دو استان می توانیم با پیوند زدن آنها با هم برنامه ریزی مشترکی داشته باشیم.

\n\n

وی افزود: مردم بوشهر و فارس خود و ظرفیت هایشان را یکی می دانند در کنارهم با دید کارشناسی از این قابلیت ها استفاده مشترک می کنند.

\n\n

سالاری گفت: در راستای نظر مردم وظیفه داریم با ایجاد هم افزایی از قابلیت های هر دو استان استفاده شود.

\n\n

وی تاکید کرد: توفیق استان های دیگر، مردم استان بوشهر را خوشحال و از این موفقیت ها نیزحمایت و پشتیبانی می کنند.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: همانطور که استان بوشهر در استخراج منابع ملی نقش قابل توجهی در کشور داشته است مسیر توسعه موجود در استان های دیگررا نیز پشتیبانی می کند.

\n\n

وی افزود: با انجام و تقویت کارهای مشترک با استان های همجواربرای هم افزایی زمینه ایجاد مودت، دوستی و برادری نیز برای استفاده بهتر از ظرفیتها فراهم می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فرماندار شهرستان مهر استان فارس، در هفته ی دولت امسال، دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی را حق مردم جنوب استان فارس عنوان کرده بود و استاندار فارس نیز هفته ی گذشته، در دو نشست مجزا در شهرستان های مهر و لامرد گفته بود که بحث دریافت عوارض آلایندگی از پارس جنوبی که خواسته مردم و مسوولان شهرستان‌های مُهر و لامرد است یک مساله ملی و فرا استانی است و باید جلساتی بین استان فارس و بوشهر با حاکمیت ملی برگزار شود و در سطح ملی تصمیم‌گیری شود که با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.

\n\n

بر اساس این گزارش به نظر می رسد اشاره ی سالاری نیز به همین سخنان فرماندار مهر و افشانی، استاندار فارس بوده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر