شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت: افرادی که قصد سفر به عراق را در ایام محرم و اربعین حسینی دارند از همه اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی ناصر سبحانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل ستاد ویژه و برنامه‌ریزی جهت تسهیل سفر زائران به عراق در ایام محرم و صفر، افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته تا آشفتگی‌ها و مشکلات اربعین سال گذشته حادث نشود.
کد خبر: ۱۴۸۵۶
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت: افرادی که قصد سفر به عراق را در ایام محرم و اربعین حسینی دارند از همه اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی ناصر سبحانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تشکیل ستاد ویژه و برنامه‌ریزی جهت تسهیل سفر زائران به عراق در ایام محرم و صفر، افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته تا آشفتگی‌ها و مشکلات اربعین سال گذشته حادث نشود.

\n\n

او خاطرنشان کرد: اربعین سال گذشته به علت ازدحام میلیونی زائران، بسیاری افراد بدون ویزا و حتی گذرنامه تنها با داشتن کارت شناسایی ملی وارد کشور عراق شدند و در حال حاضر بیش از هزار کارت ملی مفقود شده در اختیار ماست که هنوز به صاحبان آن‌ها نرسیده است.

\n\n

رییس نمایندگی وزارت خارجه در غرب کشور افزود: از طرف دیگر به علت ازدحام جمعیت، در گذرنامه بسیاری زائران مهر خروج از کشور عراق زده نشد که این امر سفر دوباره آن‌ها را به کشور عراق غیرممکن کرده است.

\n\n

وی با بیان این که در زمینه رفع این مشکل مکاتبات بسیاری با کنسولگری عراق صورت گرفته است، گفت: متاسفانه تا این لحظه این مشکل هم‌چنان پا برجاست و این افراد باید به‌صورت حضوری به محل کنسولگری عراق بروند تا مشخص شود درج نشدن مهر خروج به چه علت و در چه زمان بوده است.

\n\n

سبحانی‌پور برای این که مشکلات اربعین سال گذشته برای زائران تکرار نشود، از همه افرادی که قصد سفر به عراق را در ایام محرم و اربعین دارند خواست تا از هم اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزای عراق اقدام کنند.

\n\n

او با اشاره به استقبال کنسولگری عراق از صدور ویزا برای زائران ایرانی، گفت: افراد بهتر است هر چه سریع‌تر برای گرفتن ویزای عراق اقدام کنند تا سر فرصت ویزا برای آن‌ها صادر شود و به مشکلی در این زمینه برنخورند.

\n\n

سبحانی‌پور هم‌چنین با اشاره به زندانی بودن برخی ایرانیان در کشور عراق به علت ورود غیرقانونی به این کشور در سال‌های گذشته، افزود: ورود به هر کشور بدون داشتن ویزا جرم است و قطعا نداشتن گذرنامه جرم افراد را سنگین‌تر می‌کند.

\n\n

وی تصریح کرد: در حال حاضر با مکاتبات بسیاری که مدام با کشور عراق انجام می‌شود بسیاری از این افراد بعد از پنج تا شش ماه حبس آزاد می‌شوند.

\n\n

سبحانی‌پور در همین راستا از همه افراد خواست تا به طور جد از ورود بدون گذرنامه و ویزا به کشور عراق خودداری کنند و بدانند عواقب این کار متوجه خود آن‌ها خواهد بود و دردسردهایی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

\n\n

رییس نمایندگی وزارت خارجه در غرب کشور داشتن گذرنامه و ویزا را برای سفر به کشور عراق در ایام عاشورا، تاسوعا و اربعین حسینی را ضروری دانست و تاکید کرد: این تصمیم و قانون تا این لحظه است و ممکن است در ایام محرم و اربعین حسینی با توجه به ازدحام جمعیت تصمیمات دیگری اتخاذ شود و کشور عراق اجازه سفر دو هفته‌ای رایگان را به زائران بدهد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر