جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله امروز خود هشدار داد که جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند نیروهای بسیج را شست‌وشوی مغزی بدهند.\n\nبه گزارش فکرشهر، در این سرمقاله می‌خوانیم: «تاسیس نهاد ارزشمند و تاثیرگذار بسیج مستضعفان که این روزها به تکریم آن می‌پردازیم، یکی از ابتکارات مهم و ماندگار امام خمینی است که بی‌تردید در تداوم انقلاب و تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی نقش و سهم بزرگی دارد. این نهاد بزرگ و بی‌بدیل، در طراحی ابتکاری امام خمینی بسیار وسیع‌تر و هدفمندتر از آنچه تاکنون عمل کرده است در نظر گرفته شده و رسالت گسترده‌تری بر عهده دارد.
کد خبر: ۱۶۹۲۴
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸

فکرشهر: روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله امروز خود هشدار داد که جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند نیروهای بسیج را شست‌وشوی مغزی بدهند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این سرمقاله می‌خوانیم: «تاسیس نهاد ارزشمند و تاثیرگذار بسیج مستضعفان که این روزها به تکریم آن می‌پردازیم، یکی از ابتکارات مهم و ماندگار امام خمینی است که بی‌تردید در تداوم انقلاب و تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی نقش و سهم بزرگی دارد. این نهاد بزرگ و بی‌بدیل، در طراحی ابتکاری امام خمینی بسیار وسیع‌تر و هدفمندتر از آنچه تاکنون عمل کرده است در نظر گرفته شده و رسالت گسترده‌تری بر عهده دارد.

\n\n

بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در بیانات و پیام‌های خود، از هسته‌های مقاومت مردمی در جهان اسلام و حتی در سراسر جهان سخن می‌گفتند که رسالت آنها مقابله با ظلم، بی‌عدالتی و فساد قدرت‌های حاکم و برهم زدن معادلات قدرت به نفع مستضعفان و صالحان بود. نهاد بسیج، هنگامی به هدف اصلی تاسیس و تشکیل خود خواهد رسید که این آرمان والای امام خمینی را محقق سازد و بدیهی است که این نهاد مقدس فقط با حفظ و تقویت ویژگی‌هایی که قوام بسیج با آنهاست می‌تواند به رسالت خود عمل کند؛ همانگونه که در 8 سال دفاع مقدس چنین کرد.

\n\n

ویژگی‌های بسیج، مردمی‌بودن، تعهد، تدین، فداکاری، روشن‌بینی، استقلال فکری، عدم وابستگی به جناح‌های سیاسی و حضور همیشگی در صحنه خدمت است. قوام و دوام بسیج به این ویژگی‌هاست، به طوری که هر یک از این ویژگی‌ها دچار لطمه یا نقصان شود، بسیج به همان میزان در پیمودن راهی که باید بپیماید دچار کندی خواهد شد.

\n\n

حفاظت از ویژگی‌های بسیج، اگر از اصل تشکیل بسیج مهم‌تر نباشد کم‌اهمیت‌تر نیست. این نهاد مردمی، مهم و تاثیرگذار همواره مورد طمع دشمنان انقلاب، بدخواهان و بازیگران سیاسی است. آنها می‌خواهند بسیج را به ابزاری برای نفوذ تبدیل کنند و با استفاده از این نهاد مقدس و مردمی به اهداف شوم خود برسند. درست در همین نقطه است که همه باید سنگینی وظیفه حفاظت از ویژگی‌های بسیج را بر دوش خود احساس کنند و هر طور شده مانع ضربه وارد شدن به آن شوند.

\n\n

دستیابی دشمنان خارجی به هدف نفوذ در بسیج، با کمترین امکان همراه است. این‌طور نیست که دشمنان خارجی طمعی به بسیج نداشته باشند ولی امکان دستیابی آنها به مطامعشان با توجه به مردمی‌بودن بسیج بسیار ضعیف است. بدخواهان داخلی هم از آنجا که چهره‌ای شناخته‌شده دارند، از امکان زیادی برای نفوذ در بسیج و سوءاستفاده از آن برخوردار نیستند. آنها حتی اگر در مواردی بتوانند نفوذ کنند به‌زودی شناخته و طرد خواهند شد. نهاد بسیج، دارای ماهیتی است که میکروب‌ها را پس می‌زند و اجازه پیش‌روی به آنها نمی‌دهد و همین ویژگی یکی از علل توفیق و ماندگاری بسیج است.

\n\n

خطری که همیشه در کمین بسیج است، نفوذ جناح‌های سیاسی و وابسته‌کردن فکری آن به این یا آن جناح است. جناح‌های سیاسی با ژست‌های حق به‌جانب تلاش می‌کنند نیروهای بسیج را به خود وابسته کنند، آنها را دچار شست‌وشوی مغزی نمایند و از این طریق، اهداف سیاسی خود را با استفاده ابزاری از آنها محقق سازند. کسانی که در صدد چنین سوءاستفاده‌هایی از بسیج بر می‌آیند البته ماسک حق به‌جانب بر چهره می‌زنند، خود را دلسوز اسلام و انقلاب جلوه می‌دهند و از شگردهایی استفاده می‌کنند که بتوان با آنها در افکار افراد پاک نفوذ کرد. نیروهای بسیجی عموما متدین، متعهد، فداکار و دلسوز اسلام و انقلاب و نظام هستند و برای پذیرش آنچه رنگ دین و خدمت و فداکاری دارد، آمادگی دارند. در نتیجه اگر جناح‌های سیاسی با این قبیل شگردها وارد عرصه شوند، به راحتی می‌توانند اهداف خود را دنبال کنند و به آنچه می‌خواهند دست یابند؛ به‌ویژه اگر امکانات مادی نیز در اختیارشان باشد.

\n\n

کارایی بسیج تا وقتی است که در برابر ترفندهای جناح‌های سیاسی هوشیاری نشان دهد و اجازه استفاده ابزاری از خود را به هیچ‌کس و هیچ گروه و جناح سیاسی ندهد. در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، این هوشیاری در بدنه بسیج کاملا مشهود بود و هم‌اکنون نیز کاملا ملموس است. عده‌ای با هدف ناکام نمودن دولت در ماجرای هسته‌ای تلاش زیادی کردند «برجام» را یک سند اسارت معرفی کنند و حتی تعبیراتی همانند «قرارداد ترکمانچای» درباره آن به کار بردند. این تلاش‌ها در جامعه و مجلس شورای اسلامی ناکام ماند و «برجام» حتی به تایید شورای نگهبان هم رسید و وارد مرحله اجرایی شد. با این‌حال، عوامل سیاسی ضد برجام دست از توطئه برنداشتند و با تشکیل جلسات مختلف به بهانه‌های گوناگون تلاش کردند نیروهای بسیج را در صفوف و طبقات مختلف نسبت به «برجام» بدبین کنند و به کارشکنی خود ادامه دهند. خوشبختانه این تلاش‌ها نیز به جایی نرسید و نیروهای بسیجی در تمام صفوف و طبقات با حفظ هوشیاری و کسب آگاهی‌های لازم، در برابر این توطئه مقاومت کردند. آنها تایید «برجام» توسط تمام نهادهای نظام و بالاتر از همه رهبری نظام را معیار قرار دادند و با تکیه بر همین معیار به تحلیل‌های انحرافی اعتنا نکردند و حتی در بسیاری موارد با این قبیل تحلیل‌های جناحی مقابله کردند و در عمل نشان دادند که معتقدند «برجام» هر چند فتح‌الفتوح نیست اما حداکثر دستاوردی است که در شرایط کنونی امکان به دست آوردن آن برای دولت وجود داشت و همه باید برای اجرای صحیح آن به دولت کمک کنند.

\n\n

نمونه دیگری که می‌تواند برای جناح‌های سیاسی طعمه لذیذی باشد ولی بسیج باید با هوشیاری اجازه ندهد جناح‌های سیاسی این نهاد مقدس را ابزار رسیدن به مطامع خود قرار دهند، انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. افتخار نظام جمهوری اسلامی به این است که در تمام عمر 36 ساله خود، انتخابات‌ها را در زمان تعیین‌شده برگزار کرده و همراه با اسلامیت نظام به جنبه «جمهوریت» آن نیز اهمیت داده است. در انتخابات، مردم باید طبق تشخیص خود رای بدهند و هیچکس و هیچ حزب و جناح و گروهی نظر خود را به آنها تحمیل نکند. این طمع وجود دارد که جناح‌های سیاسی از نهادها از جمله بسیج برای تحقق اهداف خود استفاده کنند. بسیج باید در این زمینه نیز استقلال خود را حفظ کند و اجازه استفاده ابزاری از خود را به طمع‌ورزان ندهد.

\n\n

نهاد بسیج اگر با همین پاکی و صداقت به راه خود ادامه دهد، به الگویی برای تمام نیروهای مردمی جهان تبدیل خواهد شد و هدف نهایی امام خمینی که تشکیل هسته‌های مقاومت در سراسر جهان در برابر ظالمان و حکومت‌های ستمگر بود، تحقق خواهد یافت. امام خمینی، قوام و دوام بسیج را در استقلال آن می‌دانست و همین استقلال است که می‌تواند این نهاد مردمی را قادر به انجام رسالت بزرگ الگوی جهانی‌شدن نماید.»

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر