پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۱۶۷۱
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: وزیر نیرو گفت: در سال 97 سالی در کل سالی خشک نسبت به 50 سال گذشته درپیش داریم و باید با این پدیده سازگار شویم تا روند توسعه کشور حفظ شود.

به گزارش فکرشهر به نقل زا ایرنا، رضا اردکانیان در نشست شورای اداری شهرستان میناب اظهار داشت: ما می‌ توانیم به این خشکی و خشکسالی به عنوان فرصت نگاه کنیم.

وی ادامه داد: خشکسالی فرصتی است تا ما توجه بیشتری به نحوه مصرف آب کنیم، شرایط سختی است ولی از آن به نحوی استفاده می‌ کنیم که به نحوه مصرف توجه بیشتری کنیم.

وزیر نیرو اظهارداشت: اگر ارزش ذاتی آب را در نظر بگیریم، بطورقطع سرمایه‌ گذاری در این زمینه توجیه قابل توجهی دارد لذا به همین دلیل در شرایط کنونی سرمایه‌ گذاری‌های زیادی دراین بخش صورت می‌ گیرد.

اردکانیان تصریح کرد: البته بودجه بخش آب نسبت به سال قبل با کاهش مواجه شده است اما وظیفه داریم به سمت تنوع ‌بخشی منابع مالی برویم و در پی جذب سرمایه ‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی باشیم.

وی تصریح کرد: بد مصرفی آب را باید دراین اقلیم کنار بگذاریم چرا که خشکسالی فرصتی است تا ما به نحوه مصرف آب توجه بیشتری کنیم.

وی یاد آور شد: به طور حتم از همکاری و آمادگی همه ارگان ‌ها برای حل و فصل مسائل آب استقبال می‌ کنیم، آب موضوعی میان ‌بخشی است و دستگاه ‌های مختلف نه تنها در دولت بلکه در سایر قوا و مردم به عنوان عنصرهای اصلی مجموعه تاثیرگذار هستند.

بنا به اظهار وزیر نیرو، اولویت دولت نه تنها در وزارت نیرو بلکه در سایر بخش ها استفاده از همه توانمندی های داخلی برای افزایش اشتغال در کشور است

اردکانیان بیان داشت: تعادل بخشی آب های زیر زمینی از اولویت های وزارت نیرو است و با حمایت دولت باید وضعیت بهتری نسبت به گذشته ایجاد شود.

اردکانیان تاکید کرد: باید به یک سازگاری با اقلیم روی بیاوریم و به جای ستاد مقابله با خشکسالی، ستاد سازگاری با خشکسالی تشکیل دهیم.

نماینده ویژه دولت تدبیر و امید افزود: سفر کاروان تدبیر و امید به هرمزگان و شرق استان در درجه نخست تجدید میثاق با شهدا و مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه نظام بود.

وی خاطر نشان کرد: درحوزه شرق استان طرح های بسیار بزرگ در حال اجرا و به بهره برداری می رسد که از جمله آن ها نیروگاه 400 مگاواتی سیریک با 85 میلیون یورو اعتبار است.

وی اجرای طرح آب شیرین کن بندرعباس، طرح شیرین کردن آب شور برای صنایع مرکزی، ساختمان سد گابریک با اعتباری، تصفیه خانه شهرستان رودان و آغاز عملیات اجرای تصفیه خانه سد سرنی از دیگر این طرح ها می باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر