جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۵۰۴
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰

فکرشهر: کارشناس هواشناسی استان بوشهر گفت: با ورود سامانه بارشی از فردا شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی در استان خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، زهرا راستگو بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا تا پایان وقت امروز است.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه با عبور متوالی امواج ناپایدار کم دامنه از جو استان، ناپایداری‌های جوی و دریایی به‌ویژه در سواحل شمالی استان افزایش می‌یابد و طی روز جمعه و شنبه وقوع بارش خفیف و پراکنده باران در سواحل شمالی و مرکزی استان و مناطق شمالی خلیج‌فارس دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: پیش بینی می‌شود فردا بر سرعت باد‌های جنوبی در سواحل شمالی استان افزوده که در پی آن قسمت‌های شمالی خلیج‌فارس مواج و متلاطم شود.

وی گفت: جهت باد تا فردا در سواحل شمالی و مرکزی بیشتر جنوب شرقی تا جنوبی با سرعت ۸ تا ۳۰  کیلومتر در ساعت و از  فردا ۱۴ تا ۳۸ و در فراساحل تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی امروز متغیر و از فردا به‌تدریج جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو اضافه کرد: ارتفاع موج دریا نیز امروز ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۵۵ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۱۵ دقیقه، جزر اول ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۱۹:۴۹ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر