پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۷۲۶۷
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۶

فکرشهر: حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان گفت: آلایندگی‌های صنعت در شهرستان عسلویه بسیار بالا است و مشکلات و بیماری‌هایی را برای مردم در پی داشته که برای گرفتن و پرداخت آن به مردم به‌صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش فکرشهر، رئیس سازمان بازرسی کل کشور پس از نشست شورای اداری شهرستان عسلویه در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: آلایندگی‌های صنایع گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی بسیار بالاست که موجب مشکلاتی برای مردم شده؛ مردم، نمایندگان آن‌ها در شورا و مسئولان شهرستان از ما درخواست پیگیری این موضوع را کرده‌اند و ما حتماً آن را پیگیری می‌کنیم تا هم این حق عوارض آلایندگی گرفته شود و هم به‌صورت عادلانه میان مردم توزیع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان ادامه داد که البته بازرسی استان بوشهر این موضوع را پیگیری کرده و نتایج خوبی هم رسیده که ما هم به‌صورت جدی‌تر آن را طبق قانون و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌کنیم تا به مردم برسد.

او درباره زمین‌هایی که در منطقه ویژه مشکلات سند مالکیت دارند هم گفت: مواردی از اراضی شخصی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارند که برای صدور سند مالکیت دچار مشکل شده‌اند؛ قرار شد منابع طبیعی و منطقه ویژه این موضوع را پیگیری کنند و سریع پاسخ استعلام مردم را بدهند و اگر طبق ضوابط امکان صدور سند را دارد سندهایشان صادر شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم‌چنین گفت: بیمارستانی در این شهرستان که در شأن مردم باشد نیست که با توجه به بیماری‌هایی ناشی از آلایندگی باید در ساخت بیمارستان مجهز و متناسب تسریع شود.

درویشیان ایجاد زندان و تکمیل ساختمان ثبت اسناد و املاک را از خواسته‌های مسئولان شهرستان عسلویه عنوان کرد و گفت: برای ایجاد زندان در شهرستان‌های عسلویه و جم و تکمیل ساختمان ثبت اسناد شهرستان عسلویه پیگیری خواهیم کرد.

او با اشاره به نبود پزشکی قانونی در شهرستان‌های عسلویه و جم هم گفت: تلاش و پیگیری می‌کنیم تا پزشکی قانونی در این دو شهرستان ایجاد و مستقر شود و یا پزشکان موجود به صورت معاضدتی این کار را انجام دهند تا مردم برای این امور به کنگان نروند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم‌چنین خبر از پیگیری مشکل آب آشامیدنی و سیستم فاضلاب این شهرستان داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین با بیان این‌که با توجه به ظرفیت سرمایه‌گذاری بالا در منطقه گفت که انتظار وجود چنین مشکلاتی در این منطقه را نداشته است.

او تأکید کرد که بحث بیکاری بومیان در این منطقه باید حل شود و گفت: امیدواریم این موضوع با کمک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، فرمانداری و مسئولان استان حل شود و به‌زودی شاهد برگزاری جشن اشتغال کامل و پایان بیکاری در شهرستان باشیم.

اراضی تصرفی آزاد می‌شود / از پرداخت‌های غیرقانونی جلوگیری شده یا برگشت داده شده

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان این که بازرسی استان و کشور اقدامات اثربخشی را در این منطقه انجام داده‌اند و هم‌چنان موارد آن را در دستور کار قرار داده‌اند، درباره زمین‌خواری و دریاخواری در منطقه گفت: حدود ۳۰ هزار هکتار از حاشیه دریا در این منطقه باید آزادسازی شود. بخشی از آن مورد تصرف قرار گرفته که ۳۷۰ قطعه آن پیگیری شده و قرار است بقیه هم که به ناحق برای آن‌ها سند صادر شده پیگیری و ابطال شود.

درویشیان درباره رسیدگی به تخلفات در قرارداد‌ها نیز گفت: در سه قرارداد و مناقصه حدود ۱۲۸ میلیون دلار از پرداخت جلوگیری شده یا مسترد شده و یا به حساب پیمانکار منظور شده است که برخی برای امسال و برخی هم برای سال‌های گذشته است.

او ادامه داد: در موردی دیگر هم از پرداخت ۳۲۲ میلیون دلار یا جلوگیری شده یا به حساب پیمانکار منظور شده که اثربخشی مهمی دارد. هم‌چنین در پرونده دیگر حدود ۹ میلیون دلار که برای اضافه‌کاری در نظر گرفته شده بود که حق عده‌ای نبوده و از پرداخت آن جلوگیری شد. این موارد را سازمان بازرسی در مرکز و استان پیگیری کرده است.

درویشیان با اشاره به این‌که سازمان بازرسی همواره مصمم بوده که در دوره تحولی قوه قضائیه اهتمام بیشتری برای پیشگیری از تخلف و فساد و تضییع حقوق بیت‌المال داشته باشد، افزود: در کنار پیشگیری، اگر فسادی اتفاق افتاد دستگاه قضا با آن برخورد و آن را پیگیری می‌کند و اجاز نمی‌دهد کسانی از بیت‌الامال به‌ویژه در این منطقه باعظمت به نفع خود یا دیگری استفاده کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان با اشاره به گازهای فلر تأسیسات نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه هم گفت: از مواردی که باید پیگیری کنیم این است که روزانه مقدار قابل توجهی گاز فلر هدر می‌رود و باید علت آن پیگیری شود، که بنا به گزارش کارشناسان و بازرسان ما روزانه یک میلیون دلار ناشی از عدم‌النفع این موضوع است. گازی که امکان استفاده و یا صاردارت آن و جود دارد، می‌سوزد که موجب افزایش آلایندگی‌ها می‌شود؛ ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر