سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
کد خبر: ۶۸۵۸۴
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: این سامانه که با حمایت بانک مرکزی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استفاده از زیرساخت RABIT راه اندازی شده، امکان بررسی محلات پرخطر شهرستان های کشور بر اساس تردد بیماران مبتلا به کرونا را فراهم ساخته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا به نقل از گزارش روز پنجشنبه مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر پژوهشگاه علوم و غدد متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، این سامانه که با حمایت بانک مرکزی و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استفاده از زیرساخت RABIT راه اندازی شده، امکان بررسی محلات پرخطر شهرستان های کشور بر اساس تردد بیماران مبتلا به کرونا را فراهم ساخته است.

این اطلاعات به صورت مرتب در حال به روز رسانی است. به ساکنین محله های پرخطر توصیه می شود موارد آموزشی مندرج در این سامانه را با دقت مطالعه و اجرا کنند. همچنین افراد با ورود به بخش خودارزیابی سامانه می توانید وضعیت خود از نظر ابتلا به بیماری کرونا بررسی کنند.

مردم می توانند سوالات خود را در مورد بیماری در این سامانه مطرح و پاسخ مناسب دریافت کنند. همچنین هموطنان می توانند از طریق آدرس https://corona.research.ac.ir/suspects به این سامانه دسترسی پیدا کنند و از امکانات آن بهره ببرند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۱۱۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است. پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر